Д. Бърд: Съдържанието на корпоративните сайтове трябва да е разбираемо 31.05 | 09:27

Няколко препоръки от една от най-влиятелните фигури в света на рекламата

От Нели Минчева

Дрейтън Бърд, работил като творчески директор за четири от петте големи рекламни групи в света (включително в Ogilvy Direct), ще гостува за втори път в България.

Поводът е семинарът Copywriting Masterclass на 23 юни в София, на който Бърд, смятаният за една от най-влиятелните фигури в рекламата във Великобритания през последните 25 години, ще разкрие тайните на успешното рекламно послание.

Макар и задочно, Виктор Динев от Web & Events успя да зададе няколко въпроса на г-н Бърд, свързани с тематиката на семинара Web How, който компанията му подготвя за 7 юни, също в София.

- Както знаем, вие ще водите семинара Copywriting Masterclass. Гледах промо видеото с вашето лично послание и бих искал да ви задам един въпрос относно нещо, което споменавате в него: Как е възможно да смените една буква в послание и да получите по-голям отзвук от публиката? Бихте ли дали пример?

Излъгах. Дори не съм сменял буква. Просто смених главна с малка. Но също така смених цифра в полето – тема (нищо повече) и увеличих броя на отговорите. Ще покажа примери на семинара.

- Колко важен е дизайнът на уебсайта за цялостната маркетинг стратегия?

В днешно време трябва да имаш уебсайт. Той има три функции:

1. Да увери хората, че съществуваш. Уебсайтът те ратифицира.
2. Да разкаже на хората за ползите от услугите и(или) продуктите, които предлагаш (и ако е възможно те да бъдат демонстрирани).
3. Да даде възможност на хората, които биха се заинтересували, да задават въпроси.

Рядко уебсайтовете надеждно изпълняват тези три функции – много от тях не изпълняват нито една.

- Бихте ли описали най-важните аспекти от писането на съдържание за корпоративни сайтове?

Да се пише на прост език, така че хората да разберат бързо и лесно какво можеш да направиш за тях. Да се изрази бързо това, което те прави по-добър. Да се предложи нещо, което ще ги накара да искат да споделят данни за себе си с теб, за да продължиш разговора впоследствие. Да се работи с изображения за по-силно въздействие.

- Смятате ли, че съдържанието на уебсайта трябва да бъде по-сложно написано или напротив - по-простичко, за да бъде по-лесно за потребителите да се заинтересуват?

Простичко. Хората с по-сложни натури също ще го разберат. Също така, когато хората гледат маркетингови послания, те не мислят върху тях. Трябва да се погрижим текстът да е лесно разбираем.

- Изображения или текст? Кое е по-важното за комуникирането на едно съобщение?

И двете са от съществено значение. Ако трябваше да избирам, ще кажа текст, защото картината не може да продава, така както текстът може. Всъщност видеото е това, което най-добре работи при мен.

- По какъв начин можем да използваме най-ефективно фирмения си уебсайт за директен маркетинг?

Събирайки имена на евентуални бъдещи клиенти. Това важи не само за фирмения уебсайт. Никога не знаеш кога хората ще решат да купят от теб, затова трябва да продължаваш да говориш с тях, докато го направят.

Един от клиентите ми изпраща над 100 отговора на запитвания. Друг пък е милиардер. Когато попитах неговия маркетинг директор колко време продължава да пише на хората, той отговори: "Докато се предадат". Този човек и още няколко човека от екипа му ще дойдат на Copywriting семинара, който организирам в Англия, седмица преди да пристигна в София.

Водещи

Най-четени