Добри новини за потребителите на сайтове за билети 30.09 | 11:41
88% от търговците вече спазват изискванията спрямо 40% преди година
Европейците, които купуват онлайн билети за концерти и спортни прояви, получават добри новини от Европейската комисия (ЕК). От институцията оповестиха резултатите от свое разследване на сектора, в който се цели да бъде вкаран по-голям ред от съществуващия в момента.
ЕК е проверила общо 414 сайта, които продават билети за различни събития, като е открила, че едва 40% от тях през 2010 г. са отговаряли стриктно на поставените изисквания от европейското законодателство.
Така например редица търговци предоставят подвеждаща информация за крайната цена на билетите, в която не са включени някои такси или скрити за потребителите разходи.
Други пък имат несправедливи условия и правила за своите клиенти. Често срещан проблем е това, че търговецът не гарантира навременната доставка и в някои случаи се стига до положение, в което поръчалият получава билета си, след като съответното събитие е приключило. Също така понякога не е ясно дали купувачът ще получи парите си обратно, ако проявата бъде отменена.
На базата на получените резултати от ЕК са решили да затегнат контрола в сектора. Експерти на комисията са започнали да се свързват със собствениците на проблемните сайтове, за да ги приканят да отстранят нередностите, ако не желаят да бъдат глобявани.
Макар и да е имало случаи, в които се е наложило да бъде прибегнато до наказателни мерки, от ЕК казват, че досега голяма част от сайтовете за билети са коригирали своята политика. Така към момента делът на спазващите изискванията вече е скочил до 88 на сто.
"Това е важно постижение за потребителите в Европейския съюз (ЕС): направените проверки водят до резултати, засягащи проблемни сектори и прочиствайки пазара, така че цените да бъдат ясни, а информацията – надеждна. Интернет се използва все повече за проверка на възможностите за развлечения и за сравнение на цени и оферти – хората трябва да могат да правят това, без да стават жертви на измама." Такъв е коментарът в съобщение до медиите на Джон Дали, еврокомисар по въпросите на здравеопазването и политиката за потребителите.
По данни на ЕК за 2009 г. 35 на сто от европейските потребители, които някога са пазарували онлайн, са купували билет за културно или спортно събитие. В същото време това е една от сферите, в която традиционно са получавани най-много оплаквания за измами при пазаруване онлайн. След взетите мерки се предполага, че това вече няма да е така.
Водещи
-
Оперираха Здравко от „Ритон“ по спешност след падане
Половинката на Катя е паднал от стълба, докато слагал украсата за Коледа
08.12 | 15:45
-
"Грешното" слънчево петно продължава да избухва
Изненада от AR4299, докато „чудовището“ AR4294–4296 се спотайва
08.12 | 15:30
-
Тръмп смята, че Зеленски не е готов да подпише предложението за мир
Снощи в разговор с журналисти американският президент намекна, че украинският му колега пречи...
08.12 | 15:20
-
Гръцките фермери с нови блокади, каква е ситуацията на "Кулата - Промахон"
По обяд протестиращите фермери от област Централна Македония свикаха заседание край Солун, на...
08.12 | 15:10
Най-четени
-
“НЕ на омразата!” - членове и активисти на ДПС, в защита на демокрацията, сигурността и стабилността на България
"Това е нашият отговор на тези, които са безотговорни към бъдещето на хората, за да осъществят...
08.12 | 10:15
-
Къде може да си купите елхичка за Коледа?
Югоизточното горско предприятие пусна в продажба 800 дръвчета
08.12 | 12:00
-
Politico: ЕС иска България да поеме гаранция от 1,2 млрд. евро по заема за Украйна
Репарационният заем ще е обезпечен със замразените руски активи, а всяка държава-членка ще...
08.12 | 13:10
-
Кметът на столичния „Люлин“ на спешна среща в общината заради кризата с боклука 3
Резултатите от разговорите в Столична община ще бъдат обявени по-късно днес
08.12 | 10:27