Добри новини за потребителите на сайтове за билети 30.09 | 11:41

88% от търговците вече спазват изискванията спрямо 40% преди година

От Нели Минчева

Европейците, които купуват онлайн билети за концерти и спортни прояви, получават добри новини от Европейската комисия (ЕК). От институцията оповестиха резултатите от свое разследване на сектора, в който се цели да бъде вкаран по-голям ред от съществуващия в момента.

ЕК е проверила общо 414 сайта, които продават билети за различни събития, като е открила, че едва 40% от тях през 2010 г. са отговаряли стриктно на поставените изисквания от европейското законодателство.

Така например редица търговци предоставят подвеждаща информация за крайната цена на билетите, в която не са включени някои такси или скрити за потребителите разходи.

Други пък имат несправедливи условия и правила за своите клиенти. Често срещан проблем е това, че търговецът не гарантира навременната доставка и в някои случаи се стига до положение, в което поръчалият получава билета си, след като съответното събитие е приключило. Също така понякога не е ясно дали купувачът ще получи парите си обратно, ако проявата бъде отменена.

На базата на получените резултати от ЕК са решили да затегнат контрола в сектора. Експерти на комисията са започнали да се свързват със собствениците на проблемните сайтове, за да ги приканят да отстранят нередностите, ако не желаят да бъдат глобявани.

Макар и да е имало случаи, в които се е наложило да бъде прибегнато до наказателни мерки, от ЕК казват, че досега голяма част от сайтовете за билети са коригирали своята политика. Така към момента делът на спазващите изискванията вече е скочил до 88 на сто.

"Това е важно постижение за потребителите в Европейския съюз (ЕС): направените проверки водят до резултати, засягащи проблемни сектори и прочиствайки пазара, така че цените да бъдат ясни, а информацията – надеждна. Интернет се използва все повече за проверка на възможностите за развлечения и за сравнение на цени и оферти – хората трябва да могат да правят това, без да стават жертви на измама." Такъв е коментарът в съобщение до медиите на Джон Дали, еврокомисар по въпросите на здравеопазването и политиката за потребителите.

По данни на ЕК за 2009 г. 35 на сто от европейските потребители, които някога са пазарували онлайн, са купували билет за културно или спортно събитие. В същото време това е една от сферите, в която традиционно са получавани най-много оплаквания за измами при пазаруване онлайн. След взетите мерки се предполага, че това вече няма да е така.

Водещи

Най-четени