Интернет вече е втората най-популярна медия в България 20.06 | 11:44
Прекарваме онлайн повече време от средното за Европа

Интернет вече е втората по популярност медия в България, показаха резултатите от общоевропейското проучване "Mediascope Европа 2012". Данните бяха оповестени на специално събитие на Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България) лично от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг” на IAB Европа.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли.
Според данните българите прекарват 16 часа седмично онлайн, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад.
В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е средно 14,8 часа, над час по-малко спрямо България.
Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че мрежата им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.
"За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденциите за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в Интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари." Това коментира по повод изследването Жанет Найденова, председател на IAB България.
В доклада са взети предвид отговорите на над 50 хиляди души относно това какви медии използват те, откъде се информират и колко време отделят за целта. Проучването е най-големият общоевропейски анализ в сектора, като сред спонсорите за провеждането му и в България е 3Бей.БГ, собственик на iNews.bg.
Сред общоевропейските корпоративни спонсори са: Microsoft Europe, Orange Advertising Network, Yahoo! Europe, BBC Advertising, AOL Advertising Europe и др.
Водещи
-
Употребяваните автомобили в ЕС поскъпват с 2.7% за три месеца
Дизелови и хибридни автомобили
02.04 | 16:30
-
Пет дни след опустошителното земетресение в Мианмар мъж беше изваден жив изпод развалините
26-годишният мъж е бил освободен от съвместен екип от мианмарски и турски спасители.
02.04 | 16:15
-
Асен Василев: Ние ще поискаме вот на недоверие в момента, в който имаме дата за еврозоната
Изказването на Асен Василев предизвика недоволството на ГЕРБ-СДС. Тома Биков и Костадин...
02.04 | 15:45
-
Радостин Василев, МЕЧ: Не искаме България да напуска ЕС и НАТО
"ПП МЕЧ не иска напускане на ЕС и НАТО, но иска отстояване на национално отговорна българска...
02.04 | 15:00
Най-четени
-
Започва тестването на системата за средна скорост по пътищата
Тестов период и измервания
02.04 | 10:01
-
ПП-ДБ: Няма да участваме в този нелеп цирк в пленарна зала, не е сега моментът за оставка на кабинета
Представители на "Продължаваме Промяната - Демократична България" дадоха брифинг
02.04 | 10:58
-
Борисов:Ние от ГЕРБ толкова компромиси направихме и на никого не сме поставяли условия
„Този, който тръгне да събаря правителството, трябва след това да каже как ще направи всичко...
02.04 | 10:43
-
Бащата на Сияна: Водачът на ТИР-а не слязъл да помогне, пил кафенце
Институциите бездействат въпреки сигналите
02.04 | 11:30