Кои индустрии в България рекламират онлайн? 15.06 | 12:11
По време на тазгодишния Webit бяха представени данни, показващи отношението на бизнеса към възможностите, които дава интернет
Индустриите в България, които залагат на онлайн рекламата днес, най-вече са тези, предлагащи услуги в свободното време (18%), финансовата и бизнес сфера (15%) и хранителната индустрия (под 10%). Това каза Марта Клепка, директор на глобален ПР и Комуникации на компанията за маркетингови проучвания Gemius по време на тазгодишния Webit 2012 г. iNews беше медиен партньор на събитието.
Освен България статистиката на Gemius обхваща и шест от големите държави в Централна и Източна Европа. Подобна на българския пазар е и ситуацията в Словакия, където въпросните сектори също преобладават в онлайн пространството.
В останалите страни като Чехия, Румъния, Полша и Унгария индустриите, които залагат най-силно на маркетинговите ходове в интернет, са във финансовия сектор, телекомуникациите, автомобилите и търговията. За България делът на въпросните индустрии варира в рамките на 10%, подчерта Клепка.
За страната ни секторите, които отчитат най-висок среден CTR (clickthrough rate – брой на кликовете, определящи успеха на дадена кампания) са свързани с фармацевтичната промишленост, търговията, храните, напитките и автомобилите. Така от статистиката на Gemius излиза, че споменатите в началото сектори, които залагат най-много на маркетинга и онлайн рекламата, всъщност са доста по-надолу в класацията.
По време на презентацията си Марта Клепка даде и някои практически съвети към рекламодателите как да определят разумни бюджета си за маркетинг и реклама и как да се направят добри кампании в мрежата, които да получат максимално отражение.
Сред тях бяха и три основни съвета, които биха повишили интереса и успешността на дадена кампания спрямо вложените в нея ресурси:
-
Стремете се да използвайте подходящите метрики, които да показват ефективността на кампанията ви по максимално добър начин. Те трябва да показват каква част от потребителите всъщност са видели кампанията и колко време те прекарват, за да разгледат отделните детайли в нея. CTR тук невинаги е най-точният показател за интереса към кампанията ви, коментира Клепка.
-
Не бъдете прекалено видими за потребителя. Прекаленото набиване на очи е дразнещо за всички.
-
Опитайте се да достигнете до своята таргет група. Единствено тя има значение за успеха на цялата ви кампания.
В крайна сметка важното е да бъдете максимално гъвкави. Ако не променяте подхода си при провеждането на кампания в интернет, то няма как да преодолеете пречките пред нейната ефективност и да отговорите на очакванията на потребителите.
По време на изложението си Клепка представи и специфични данни за България, свързани с отношението популярност срещу ефективност в онлайн форматите за рекламиране. Както можем да предположим, най-голям дял имат обикновените банери. Те заемат средно 95% от рекламния дял при една кампания, но при тях броят на кликовете е едва около 5% от общия за кампанията. За разлика от тях когато например wallpapers (средно 11%), то броят на кликовете достига до близо 40%.
Водещи
-
Как да разпознаем емоционално зрелия човек
Когато във вас се събужда нещо детско, вие великодушно си мислите: Нека!
07.11 | 17:40
-
На церемония в София бе отбелязана 140-ата годишнина от Сръбско-българската война
Военният ритуал беше изпълнен от военнослужещи от Националната гвардейска част и Гвардейския...
07.11 | 17:20
-
Земята е под въздействието на слаба геомагнитна буря, която започна вчера, но се очаква да се засили в късните часове днес
Ще засегне ли комуникациите и спътниците?
07.11 | 16:45
-
Радостин Василев: От днес обявявам край на партия "Величие"
"От днес обявявам край на партия "Величие". Това не е политическа формация, а финансова...
07.11 | 16:30
Най-четени
-
Запаси има, хората ще имат гориво, износът е спрян, коментира лидерът на "ДПС-Ново начало"
"Виждам истерията на "партията на пуделите" и на "Лукойл"
07.11 | 12:30
-
Венета Райкова обяви кога се завръща на екран
Венета Райкова отбеляза 66-ия рожден ден на БНТ с любопитен коментар, който развълнува...
07.11 | 14:30
-
Аптеките ще спрат да работят
Чака ни небивала здравна и лекарствена криза, алармират от Българския фармацевтичен съюз
07.11 | 13:45
-
Левите обикновено се грижат за младите хора и децата. Нашите „леви“ – не - обясни Нинова
Нинова: Не знам кой неграмотник пусна дъвката, че бюджетът за 2026 г. е ляв
07.11 | 12:59