Кои индустрии в България рекламират онлайн? 15.06 | 12:11
По време на тазгодишния Webit бяха представени данни, показващи отношението на бизнеса към възможностите, които дава интернет

Индустриите в България, които залагат на онлайн рекламата днес, най-вече са тези, предлагащи услуги в свободното време (18%), финансовата и бизнес сфера (15%) и хранителната индустрия (под 10%). Това каза Марта Клепка, директор на глобален ПР и Комуникации на компанията за маркетингови проучвания Gemius по време на тазгодишния Webit 2012 г. iNews беше медиен партньор на събитието.
Освен България статистиката на Gemius обхваща и шест от големите държави в Централна и Източна Европа. Подобна на българския пазар е и ситуацията в Словакия, където въпросните сектори също преобладават в онлайн пространството.
В останалите страни като Чехия, Румъния, Полша и Унгария индустриите, които залагат най-силно на маркетинговите ходове в интернет, са във финансовия сектор, телекомуникациите, автомобилите и търговията. За България делът на въпросните индустрии варира в рамките на 10%, подчерта Клепка.
За страната ни секторите, които отчитат най-висок среден CTR (clickthrough rate – брой на кликовете, определящи успеха на дадена кампания) са свързани с фармацевтичната промишленост, търговията, храните, напитките и автомобилите. Така от статистиката на Gemius излиза, че споменатите в началото сектори, които залагат най-много на маркетинга и онлайн рекламата, всъщност са доста по-надолу в класацията.
По време на презентацията си Марта Клепка даде и някои практически съвети към рекламодателите как да определят разумни бюджета си за маркетинг и реклама и как да се направят добри кампании в мрежата, които да получат максимално отражение.
Сред тях бяха и три основни съвета, които биха повишили интереса и успешността на дадена кампания спрямо вложените в нея ресурси:
-
Стремете се да използвайте подходящите метрики, които да показват ефективността на кампанията ви по максимално добър начин. Те трябва да показват каква част от потребителите всъщност са видели кампанията и колко време те прекарват, за да разгледат отделните детайли в нея. CTR тук невинаги е най-точният показател за интереса към кампанията ви, коментира Клепка.
-
Не бъдете прекалено видими за потребителя. Прекаленото набиване на очи е дразнещо за всички.
-
Опитайте се да достигнете до своята таргет група. Единствено тя има значение за успеха на цялата ви кампания.
В крайна сметка важното е да бъдете максимално гъвкави. Ако не променяте подхода си при провеждането на кампания в интернет, то няма как да преодолеете пречките пред нейната ефективност и да отговорите на очакванията на потребителите.
По време на изложението си Клепка представи и специфични данни за България, свързани с отношението популярност срещу ефективност в онлайн форматите за рекламиране. Както можем да предположим, най-голям дял имат обикновените банери. Те заемат средно 95% от рекламния дял при една кампания, но при тях броят на кликовете е едва около 5% от общия за кампанията. За разлика от тях когато например wallpapers (средно 11%), то броят на кликовете достига до близо 40%.
Водещи
-
МВР купува необозначени патрулки за контрол на агресивните шофьори
Вътрешният министър каза също, че е необходимо да се създаде такова ниво на координация, което...
14.04 | 17:59
-
От 15 април до 31 май влиза в сила забрана за риболов в област Монтана
От ИАРА в Монтана съобщиха, че през 2024 година за нарушаване на забраната за риболов по време...
14.04 | 17:40
-
Politico: Лондон алармира - Путин иска Западните Балкани като следваща "площадка за игра"
Линии на разлома и увертюри в Косово
14.04 | 17:20
Най-четени
-
„Добре дошло, Бебе“: Раздават безплатни книжки за ваксините и отглеждането на деца в родилните у нас
На 8 април т.г. бе обявен конкурс за художествен текст „С думи срещу страха, с ваксини срещу...
14.04 | 15:30
-
Започва Страстната седмица
Днес, на Велики понеделник, започва Страстната седмица, която бележи последните дни от...
14.04 | 09:22
-
Двама души са транспортирани в болница „Пирогов“ след нападението в района на Централните хали в София
Пострадалият е бил откаран по спешност в най-голямата болница в столицата за спешна помощ с...
14.04 | 11:15