Кои индустрии в България рекламират онлайн? 15.06 | 12:11
По време на тазгодишния Webit бяха представени данни, показващи отношението на бизнеса към възможностите, които дава интернет
Индустриите в България, които залагат на онлайн рекламата днес, най-вече са тези, предлагащи услуги в свободното време (18%), финансовата и бизнес сфера (15%) и хранителната индустрия (под 10%). Това каза Марта Клепка, директор на глобален ПР и Комуникации на компанията за маркетингови проучвания Gemius по време на тазгодишния Webit 2012 г. iNews беше медиен партньор на събитието.
Освен България статистиката на Gemius обхваща и шест от големите държави в Централна и Източна Европа. Подобна на българския пазар е и ситуацията в Словакия, където въпросните сектори също преобладават в онлайн пространството.
В останалите страни като Чехия, Румъния, Полша и Унгария индустриите, които залагат най-силно на маркетинговите ходове в интернет, са във финансовия сектор, телекомуникациите, автомобилите и търговията. За България делът на въпросните индустрии варира в рамките на 10%, подчерта Клепка.
За страната ни секторите, които отчитат най-висок среден CTR (clickthrough rate – брой на кликовете, определящи успеха на дадена кампания) са свързани с фармацевтичната промишленост, търговията, храните, напитките и автомобилите. Така от статистиката на Gemius излиза, че споменатите в началото сектори, които залагат най-много на маркетинга и онлайн рекламата, всъщност са доста по-надолу в класацията.
По време на презентацията си Марта Клепка даде и някои практически съвети към рекламодателите как да определят разумни бюджета си за маркетинг и реклама и как да се направят добри кампании в мрежата, които да получат максимално отражение.
Сред тях бяха и три основни съвета, които биха повишили интереса и успешността на дадена кампания спрямо вложените в нея ресурси:
-
Стремете се да използвайте подходящите метрики, които да показват ефективността на кампанията ви по максимално добър начин. Те трябва да показват каква част от потребителите всъщност са видели кампанията и колко време те прекарват, за да разгледат отделните детайли в нея. CTR тук невинаги е най-точният показател за интереса към кампанията ви, коментира Клепка.
-
Не бъдете прекалено видими за потребителя. Прекаленото набиване на очи е дразнещо за всички.
-
Опитайте се да достигнете до своята таргет група. Единствено тя има значение за успеха на цялата ви кампания.
В крайна сметка важното е да бъдете максимално гъвкави. Ако не променяте подхода си при провеждането на кампания в интернет, то няма как да преодолеете пречките пред нейната ефективност и да отговорите на очакванията на потребителите.
По време на изложението си Клепка представи и специфични данни за България, свързани с отношението популярност срещу ефективност в онлайн форматите за рекламиране. Както можем да предположим, най-голям дял имат обикновените банери. Те заемат средно 95% от рекламния дял при една кампания, но при тях броят на кликовете е едва около 5% от общия за кампанията. За разлика от тях когато например wallpapers (средно 11%), то броят на кликовете достига до близо 40%.
Водещи
-
Вицепрезидентът на КНСБ: На властта отдавна не вярваме
Отпуснатата помощ е реанимационна, за да не спрат мините и ТЕЦ „Марица изток 2“, заяви Огнян...
25.04 | 21:00
-
Четирима пострадали след зверска катастрофа на Подбалканския път София-Бургас
Сред тях има и дете
25.04 | 20:30
-
Добрев: Взеха главата на Росен Желязков, за да потулят връзката между Асен Василев и контрабандистите
Всъщност, колко пудела са необходими за да пренесат пачките на финансовия министър? Той не ги...
25.04 | 20:45
-
Eнергетиката ни трябва да има ясна стратегия, съхраняваща автономността на енергийната система
Това заяви президентът Румен Радев по време на среща на "Дондуков“ 2 с представители на...
25.04 | 20:01
Най-четени
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17
-
Протестът на енергетиката блокира центъра на София и затвори пространството около пл. "Независимост"
Част от тях бяха допуснати в сградата на Народното събрание
25.04 | 12:45
-
Кумичане пази момите от страшния змей
Върбовите клони символизират палмовите, с които е посрещнат Христос в Йерусалим, това е и...
25.04 | 17:00
-
Байдън подписа за забраната на TikTok в САЩ
"Тази забрана ще унищожи седем милиона бизнеса и ще накара 170 милиона американци да млъкнат,...
25.04 | 15:10