Колко и защо се плаща за онлайн новини 18.03 | 10:47

Сайтът на New York Times стана поредният, предлагащ платен абонамент

От Нели Минчева

Официално от New York Times разкриха подробности около платеното онлайн издание, за които се говореше от известно време. От вчера, 17 март, в Канада и от 28 март в САЩ и останалия свят редовните читатели на изданието, а именно онези, които искат да четат повече от 20 текста месечно, ще трябва да се регистрират за един от новите дигитални пакети.

Въпросните пакети са три, а ето и спецификациите им:

- 15 долара - получавате достъп за четири седмици до nytimes.com и приложение за мобилен телефон;

- 20 долара - получавате достъп за четири седмици до nytimes.com и приложение за iPad;

- 35 долара - получавате достъп за четири седмици до всичко от горепосоченото.

Абонираните за печатното издание на Times и International Herald Tribune ще получат достъп до всички дигитални удобства без допълнително оскъпяване.

Онези, които не пожелаят да се абонират, все пак ще могат да четат цялата първа страница на nytimes.com и до двайсет материала на месец, както и секциите "Top News" в мобилните приложения.

Освен това обикновените потребители ще имат достъп до статии, намерени чрез търсачка (до пет на ден от Google), блогове и социални мрежи, независимо дали са преминали 20-те позволени или не.

"Сега сме поставени пред предизвикателството да сложим подходяща цена на нашия труд, без тотално да изчезнем от глобалната мрежа. Все пак трябва да сме сигурни, че достигаме до възможно най-широката аудитория", коментира пред АП Артър Сулцбергер младши, издател и председател на The New York Times Company.

iNews припомня, че стратегията на New York Times е подобна на тази, прилагана за Financial Times, която постигна известен успех сред потребителите на качествена специализирана бизнес и финансова информация. В голяма степен обаче ценната и за по-широка аудитория информация от финансовия всекидневник успява да достигне до нея по други пътища.

Wall Street Journal, също с частично платено съдържание, засега генерира нелоши приходи от него, като вестникът, част от News Corp., в момента е най-четеният всекидневник в САЩ. Доскоро изданието беше таргетирано само към аудитория, търсеща бизнес анализи и новини, но амбициите на Рупърт Мърдок за разширяване на обхвата дадоха резултат.

По данни на АФП FT има 210 хил. платени потребители, които дават по поне 249 долара на година за стандартен абонамент. Цената на съдържанието в Wall Street Journal е 103 долара годишно за базовия пакет.

Предстои да видим какъв ще е успехът на New York Times с искането на заплащане за доскоро предлагано безплатно съдържание. Засега мненията по този въпрос, изказвани от различни експерти в американските медии, са коренно противоречиви – от приветстване на идеята до прогнози за тотален провал. 

Водещи

Най-четени