Компании ползвали незаконно чужди профили за реклама във Facebook 12.05 | 13:51

Добрата новина е, че от Facebook вече са открили и поправили този проблем

От Мартин Иванов

В продължение на години компаниите, рекламиращи във Facebook, са имали неограничен достъп до данните на потребителите.

Според информацията това е ставало много просто- само с въвеждането на възраст и професия. Така компаниите са получавали достъп до потребители с перфектни профили, съобразени с техните рекламни цели.

Die Welt цитира мнението на експерт по сигурността на Simantec, според който компаниите са имали достъп в продължение на години до личните данни на избрани от тях потребители. Свободният достъп им е давал възможност да променят различни настройки в профилите и дори да публикуват информация от името на потребителите.

Добрата новина е, че от Facebook вече са открили и поправили този проблем. Почти всеки потребител на социалната платформа обаче би могъл да е бил засегнат от дупката в сигурността само със свалянето на някое от десетките приложения като игри формуляри за въпроси и други.

При приемането на подобни приложения потребителите автоматично се съгласяват с определени условия, давайки достъп до своите снимки, чат или публикации. За да получат достъп до страницата на определен потребител приложенията получават един вид специален код.

За сега остава неясно колко компании са се възползвали от проблема със сигурността на личните данни на потребителите във Facebook.