На кого се доверяваме в социалните мрежи? 21.02 | 16:00

Все още предимно на приятелите си, но расте доверието към експертите

От Нели Минчева

Социалните медии дават сила в ръцете на потребителите, предоставяйки на всекиго възможност да сподели публично мислите и чувствата си.

Това, от своя страна, се превърна в мощен инструмент за маркетингови кампании, тъй като на маркетолозите е добре известно, че информацията, предавана от уста на уста, се приема с най-голямо доверие.

С развитието на социалните мрежи обаче поведението на потребителите започна постепенно да се променя. Според изследване на маркетинговите компании Trendstream и Lightspeed Research хората са започнали да вярват по-малко на предложения, направени от познатите им, като все повече се доверяват на експерти.

Тенденцията е факт, въпреки че като дял доверието към информацията от приятели и познати в социални мрежи все още е най-голямо (43% в проучването за 2011 спрямо 47% от това за 2009 г.). Като втора по надеждност се възприема информацията, разпространявана в Twitter (21%).

Хората в мрежи като Facebook и Twitter са и по-склонни да споделят съдържание, създадено от специалисти.

Информацията, създадена от блогъри, е възприемана като трета по достоверност с дял от 16%.

Следват радиото и вестниците (със съответно 8 и 3 на сто), а на последно място е поставена телевизията (с 2,5 на сто).

Водещи

Най-четени