Новинарската страна на YouTube 16.07 | 10:24
Платформата за споделяне на видео съдържание все повече се превръща в източник на новини

Ново проучване установи, че сайтът за споделяне на съдържание YouTube все повече се превръща в една от основните платформа за новини, в която потребителите все повече търсят видео материали, заснети от очевидци на големи събития и природни бедствия, информира AP.
Проучването е направено от американския изследователски център Pew. Неговите експерти са следили в продължение на 15 месеца най-популярните новинарски видео материали в притежавания от Google сайт. Те открили, че макар гледаемостта нa телевизионни новини все още лесно да надминава това в YouTube, то потребителският интерес към сайта непрекъснато расте.
"Тази платформа ни демонстрира нов вид видео журналистика", коментира Ейми Митчел – заместник директор в Pew.”При нея връзката между новинарските организации и гражданите е по-динамична и многостранна отколкото сме виждали преди в повечето други платформи".
Проучването сочи, че почти една трета от най-гледаните новинарски видео материали идва от потребителите. Над половината клипове са създадени от новинарски организации, но кадрите в тях често отново са направени от потребителите.
За изследвания период между януари 2011 и март 2012 г. японското земетресение и цунами са били сред най-гледаните събития. Сред тях най-предпочитани са били кадрите от камерите за наблюдение, от професионалните новинарски екипи и тези, заснети от японската брегова охрана.
Сред останалите теми, грабнали вниманието на YouTube потребителите, са изборите в Русия, протестите в Близкия изток, смъртоносното падане на сцена на открито в Индиана и потъването на италианския круизен кораб Коста Конкордия.
Резултатите от изследването описват причини за притеснения и поощряване на традиционните новинарски формати. Наред с аматьорските кадри на очевидци потребителите са не по-малко склонни да разпространяват и професионално направено съдържание. Така в YouTube двата вида новинарско съдържание се допълват взаимно, което създава атмосфера на автентичност.
Сред най-гледаните видео материали били тези на сравнително новата руска новинарска мрежа Russia Today, както и на Fox News, като над половината от тези репортажи срещали сурова критика в мрежата, сочат резултатите от проучването.
Водещи
-
Премиерът заяви, че държавата е готова да помогне в кризата с боклука на София
Васил Терзиев отказа: "Справяме се"
09.10 | 17:30
-
Янис Варуфакис: Неолиберализмът е мъртъв, а капитализмът умира
Според него сега идва нещо много по-страшно
09.10 | 17:15
-
Счупеното носи щастие? Поверия за счупена посуда
Важен е не само видът й, но и мястото, където е паднала стъкларията
09.10 | 17:00
-
Свръхтуризмът: Любим ски курорт в Италия ограничава броя на туристите
Ограничават дневните пропуски до "идеален брой"
09.10 | 16:45
Най-четени
-
Десетки наводнени автомобили и евакуирани граждани в Русе след пороя
Драматична евакуация на "Свободна зона"
09.10 | 12:30
-
Мика Зайкова: Хора са принудени да взимат минимална заплата и да получават нещо под масата
Максималната пенсия трябва да се увеличава постепенно, за да не се изчерпи този ресурс
09.10 | 12:15
-
Нивата на река Белица достигнаха критични стойности
След вливането на Белица в Янтра нивото на реката е 4,18 м в кв. Чолаковци при критична...
09.10 | 10:30
-
Кметът Благомир Коцев с ново писмо от ареста
Бъдете обединени. Борете се за свободата си, а аз ще се боря за своята!"
09.10 | 11:15