Новият курс на Sony 12.04 | 13:53
Новият изпълнителен директор Казуо Хираи обяви мащабни съкращения и промени в бизнесите на компанията

Sony ще съкрати 10 хил. души (или 6% от персонала си в световен мащаб), изцяло ще преструктурира бизнеса си с телевизори и ще се насочи по нови пътища за развитие през идните години, съобщи Reuters.
Новините за мащабните промени в японския технологичен гигант дойдоха директно от новия изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай по време на пресконференция в четвъртък (12 април).
Целта на болезнените мерки е извеждането на Sony от дълбоката криза, в която компанията изпадна в последно време. Така бизнесът с телевизори, който е постоянно на червено през последните 8 поредни години, ще бъде тотално преструктуриран до март 2014 г., като разходите в него ще спаднат с 60%.
По-рано тази седмица компанията предвиди най-големите загуби в историята си, които се очаква да достигнат до 6,4 млрд. долара за последната фискална година.
Новата стратегия на развитие на компанията предвижда насочване към новопоявяващи се пазари, както и към перспективния пазар на медицинската екипировка, която се предвижда да носи печалби в размер от 1,2 млрд. долара годишно, пише AP.
В целите на Sony влиза и увеличеното производство на повече мобилна електроника – телефони, игрални конзоли, фотоапарати и др. Благодарение на промените изпълнителният директор на компанията се надява общите продажби на компанията да достигнат до 105 млрд. долара за периода 2014/2015 г.
По план голяма част от парите трябва да дойдат от бизнеса със смартфони, върху който Sony смята да концентрира основните си усилия и така да се превърне в основен играч на пазара. През следващите три години компанията иска да утрои приходите си до 22 млрд. долара.
Sony не е единствената японска компания, чийто бизнес с телевизори е изпаднал в тежка криза. Sharp и Panasonic също пострадаха тежко от намалялото търсене в световен мащаб, силната конкуренция и скъпата йена. Така за последната година трите компании понесоха загуби в размер на 21 млрд. долара – повече от пазарната капитализация на Sony, която спадна с една пета през последния месец.
За неприятното изоставане на Sony говори и фактът, че днес корейският конкурент Samsung струва 10 пъти повече от японската компания, а с парите, които трябва да се дадат за купуването на Apple, която Sony обсъждат да придобият в началото на 1990-те, днес могат да се купят 30 Sony-та.
Водещи
-
Заради пожар пътят между автомагистрала "Хемус" и "Провадия" е затворен
От полицията уточниха, че горят сухи треви и оранжерии. Към момента няма опасност за...
29.07 | 17:59
-
Иванчева: В шок съм, още не мога да повярвам, отивам да видя първо сина си и майка ми
По думите й съкращаването с 10 месеца на 6-годишна присъда е голям период.
29.07 | 16:59
-
НАП напомня за срок, който изтича след два работни дни
Възстановяване и Данъчни облекчения
29.07 | 16:45
Най-четени
-
Бойко Борисов: Нямам неизпълнено обещание, пътя до селото е готов!
Планове за нови проекти
29.07 | 13:30
-
Промяна в организацията на движение по магистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“
От 29 юли до 31 юли в интервала от 8 ч. до 16 ч. почистване на банкети ще се извършва и в...
29.07 | 10:30