Новият курс на Sony 12.04 | 13:53

Новият изпълнителен директор Казуо Хираи обяви мащабни съкращения и промени в бизнесите на компанията

От Георги Георгиев

Sony ще съкрати 10 хил. души (или 6% от персонала си в световен мащаб), изцяло ще преструктурира бизнеса си с телевизори и ще се насочи по нови пътища за развитие през идните години, съобщи Reuters.

Новините за мащабните промени в японския технологичен гигант дойдоха директно от новия изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай по време на пресконференция в четвъртък (12 април).

Целта на болезнените мерки е извеждането на Sony от дълбоката криза, в която компанията изпадна в последно време. Така бизнесът с телевизори, който е постоянно на червено през последните 8 поредни години, ще бъде тотално преструктуриран до март 2014 г., като разходите в него ще спаднат с 60%.

По-рано тази седмица компанията предвиди най-големите загуби в историята си, които се очаква да достигнат до 6,4 млрд. долара за последната фискална година.

Новата стратегия на развитие на компанията предвижда насочване към новопоявяващи се пазари, както и към перспективния пазар на медицинската екипировка, която се предвижда да носи печалби в размер от 1,2 млрд. долара годишно, пише AP.

В целите на Sony влиза и увеличеното производство на повече мобилна електроника – телефони, игрални конзоли, фотоапарати и др. Благодарение на промените изпълнителният директор на компанията се надява общите продажби на компанията да достигнат до 105 млрд. долара за периода 2014/2015 г.

По план голяма част от парите трябва да дойдат от бизнеса със смартфони, върху който Sony смята да концентрира основните си усилия и така да се превърне в основен играч на пазара. През следващите три години компанията иска да утрои приходите си до 22 млрд. долара.

Sony не е единствената японска компания, чийто бизнес с телевизори е изпаднал в тежка криза. Sharp и Panasonic също пострадаха тежко от намалялото търсене в световен мащаб, силната конкуренция и скъпата йена. Така за последната година трите компании понесоха загуби в размер на 21 млрд. долара – повече от пазарната капитализация на Sony, която спадна с една пета през последния месец.

За неприятното изоставане на Sony говори и фактът, че днес корейският конкурент Samsung струва 10 пъти повече от японската компания, а с парите, които трябва да се дадат за купуването на Apple, която Sony обсъждат да придобият в началото на 1990-те, днес могат да се купят 30 Sony-та.

Водещи

Най-четени