Печалбата на Globul пада, но приходите се увеличават 10.05 | 13:32

През първото тримесечие печалбата на оператора е 33,7 млн. евро

От Ивайло Ачев

Печалбата на българския телекомуникационен оператор Globul е намаляла през първото тримесечие на тази година, показаха финансовите резултати на компанията.

Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизации за първото тримесечие на годината е намаляла с 9,7% спрямо същия период на 2011 година. Сега тя е 33,7 млн. евро, а преди година е била 37,3 млн. евро. Съотношението на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизации като процент от общите приходи е с 3,8 процентни пункта по-ниско сега, отколкото преди година - 34,9% спрямо 38,7% през първото тримесечие на 2011 година.

Приходите на Globul за първото тримесечие на тази година обаче са се увеличили с 0,3% спрямо същия период на миналата година благодарение на ръста в приходите от услуги и продажби на мобилни телефони.

През периода януари-март тази година приходите на телекомуникационния оператор са достигнали 96,7 млн. евро. Преди една година размерът на приходите е бил 96,4 млн. евро.

Приходите от услуги са се повишили с почти 1% като спадът в постъпления от корпоративния сегмент е изцяло компенсиран от по-добрите приходи от фиксирани услуги и услуги за мобилен пренос на данни.

Към края на тримесечието, общият брой на клиентите на Globul достигна почти 4,4 милиона, което е увеличение от 10,8% на годишна база.

Средното месечно потребление на клиентите на оператора е продължило да расте и достига 153 минути на месец или с близо 4% повече от същия период на миналата година, докато средният приход от един потребител на Globul е 13,60 лв. или с 8,8% по-малко от 2011 година.

В съответствие с тенденциите от последните няколко тримесечия, първите три месеца от 2012 г. бяха изключително тежки за телекомуникационния сектор в България заради продължаващия спад в потреблението и свиващите се доходи на населението, казват от компанията. Поради засилената конкуренция и все по-голямото насищане на пазара, където проникването на мобилните услуги е над 150%, цените на дребно на услугите продължиха да намаляват, най-вече в корпоративния сегмент.

 

Водещи

Най-четени