Повече телевизия и по-малко радио в българския ефир 21.05 | 16:32

Телевизиите излъчват повече през 2011 година, а радиата - по-малко

От Ивайло Ачев

101 български регистрирани и лицензирани телевизионни оператори са действали в България през 2011 година, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ).

Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 683,1 хил. часа.

В сравнение с 2010 г. часовете телевизионни предавания се увеличават с 3,4%. Най-голям е относителният дял на художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми) - 29,4% (201,1 хил. часа) от всички предавания и в сравнение с предходната година намалява с 4,9 процентни пункта.

Делът на музикалните предавания намалява от 19,5% през 2010 г. на 13,8% през 2011 г. Това представлява 5,7% понижение.

През 2011 г. делът на забавните предавания (38 017 часа) и на информационните предавания (38  399 часа) е 5,6 на сто, а на информационно-забавните (30 914  часа) - 4,5% от всички предавания. Съответно делът на детските предавания е 2,3% (15 793 часа), на образователните - 1,5% (10 510 часа), а на излъчените реклами - 6,1% (41 374 часа) от всички предавания.

Радио

През 2011 г. радиооператорите (общо 87 радиа и  радиомрежи) са излъчили 640,2 хил. часа радиопредавания, което е с 5,1 на сто по-малко в сравнение с 2010 година.

Най-голям е делът на музикалните предавания - 38,3%, което обаче е с 1,9% по-малко от 2010 година.

Новините, бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозата за времето заемат 12% от всички предавания, което е с 2,8 хил. часа повече в сравнение с 2010 година. Наблюдава се и увеличение на дела на информационно-тематичните предавания - от 10,7% през 2010 г. на 13,6% през 2011 г., или с 3% повече.

Относителният дял на програмите за изкуство и култура през 2011 г. е 2,9%, или с 2 910 часа по-малко в сравнение с 2010 година. В същото време делът на образователните програми остава постоянен - 1,5% (2010 г. - 9 930, 2011 г. - 9 801 часа).

През 2011 г. детските и младежките предавания заемат 1,6% (10 147 часа) от общо излъчените предавания. Съответно делът на забавните предавания е 3% (19 506 часа), на информационно-забавните - 6,7% (42 995 часа), а на излъчените реклами - 4,4% (28 139 часа) от всички предавания.

Водещи

Най-четени