Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва 19.10 | 11:47
Резултатите на компанията се оказаха малко по-добри от очакванията

Американската интернет група Yahoo!, която от над месец е без изпълнителен директор и като че ли се готви за продажба, обяви 26% спад на нетната си печалба за третото тримесечие, което обаче се оказа над очакванията, предава AFP.
За да бъде "върната компанията на пътя към растежа", Управителният съвет "изучава активно всички възможности", е казал по време не телеконференция финансовият директор на групата Тим Морс, който в момента временно ръководи и цялата фирма.
Относно намирането на заместник на уволнената Карол Барц, излязла от Yahoo! в началото на септември, Морс не дава никаква конкретна информация. По думите му назначаването на нов изпълнителен директор "ще отнеме известно време".
Печалбата на Yahoo! за изминалото тримесечие възлиза на 293 млн. долара, или 23 цента на акция. Финансовите анализатори прогнозираха по-голям спад – до 17 цента на акция, така че, макар и с влошени резултати, групата успя да зарадва своите инвеститори.
Продажбите за периода също бележат понижение и достигат 1,07 млрд. долара, което е с 5% по-малко спрямо сравнимия период преди година.
Тим Морс обяснява влошените показатели "главно с поделянето на разходи" с Microsoft за партньорството им от 2009 г. в областта на онлайн търсенето.
"Целта ми, както и тази на цялата компания, е да вървим напред чрез нови технологии, нови сътрудничества, продукти и персонализирано съдържание, запазвайки фокуса върху рентабилността", посочва финансовият директор в съобщение до медиите.
Управителният съвет на Yahoo! благодари на Карол Барц за нейната работа в групата, упреквайки я същевременно за това, че не е успяла да постигне достатъчен растеж на приходите и на дела на фирмата от рекламния пазар.
За тримесечието приходите на Yahoo! от банер реклама бележат лек ръст и възлизат на 449 млн. долара, докато тези от показване на спонсорирани връзки при търсения падат с 13 на сто до 374 млн. долара.
За сравнение, данни на eMarketer сочат, че общите онлайн рекламни разходи в САЩ са нараснали с 19,1% за същия период. Знакови конкуренти на Yahoo! са успели да се възползват от този общ растеж на пазара, като например Google отчита покачване на продажбите си за тримесечието от цели 33%.
Водещи
-
Ново мобилно приложение показва цените на лекарствата и в евро
От Министерството на здравеопазването посочиха, че сумите са автоматично превалутирани
12.08 | 17:20
-
Няма задържани при акцията в офисите на оръжейна фирма у нас, засега
От Националната следствена служба отказват повече информация
12.08 | 17:00
-
Засякоха кола, летяща с 203 км/ч на АМ „Струма“
Нарушението е установено по време на акция „Скорост“
12.08 | 16:45
-
Огнян Стефанов: Със сигурност не е само една фирмата, продавала оръжие на Русия
"Не е новина, че се заобикалят санкциите, наложени на Русия. Новина е, че някой в България се...
12.08 | 16:30
Най-четени
-
Ръст на случаите на COVID-19 у нас през последните дни
Според експертите обаче реалният брой на заразените е по-голям и затова съветват да се правят...
12.08 | 10:59
-
Духовник за параклиса на Седемте рилски езера: Екоактивистите просто си правят пиар, искат някой да ги забележи
На Седемте рилски езера предстои строеж на параклис, посветен на Св. Иван Рилски.
12.08 | 10:45
-
Илиян Василев: Руската имперска политика не се е променила през последните векове
Европа остава ключов фактор
12.08 | 11:30
-
bTV с официално съобщение за "Traitors: Игра на предатели"
Сред мистичните коридори на имението вече отекват стъпките на играчите, а само седмици делят...
12.08 | 11:59