Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва 19.10 | 11:47
Резултатите на компанията се оказаха малко по-добри от очакванията
Американската интернет група Yahoo!, която от над месец е без изпълнителен директор и като че ли се готви за продажба, обяви 26% спад на нетната си печалба за третото тримесечие, което обаче се оказа над очакванията, предава AFP.
За да бъде "върната компанията на пътя към растежа", Управителният съвет "изучава активно всички възможности", е казал по време не телеконференция финансовият директор на групата Тим Морс, който в момента временно ръководи и цялата фирма.
Относно намирането на заместник на уволнената Карол Барц, излязла от Yahoo! в началото на септември, Морс не дава никаква конкретна информация. По думите му назначаването на нов изпълнителен директор "ще отнеме известно време".
Печалбата на Yahoo! за изминалото тримесечие възлиза на 293 млн. долара, или 23 цента на акция. Финансовите анализатори прогнозираха по-голям спад – до 17 цента на акция, така че, макар и с влошени резултати, групата успя да зарадва своите инвеститори.
Продажбите за периода също бележат понижение и достигат 1,07 млрд. долара, което е с 5% по-малко спрямо сравнимия период преди година.
Тим Морс обяснява влошените показатели "главно с поделянето на разходи" с Microsoft за партньорството им от 2009 г. в областта на онлайн търсенето.
"Целта ми, както и тази на цялата компания, е да вървим напред чрез нови технологии, нови сътрудничества, продукти и персонализирано съдържание, запазвайки фокуса върху рентабилността", посочва финансовият директор в съобщение до медиите.
Управителният съвет на Yahoo! благодари на Карол Барц за нейната работа в групата, упреквайки я същевременно за това, че не е успяла да постигне достатъчен растеж на приходите и на дела на фирмата от рекламния пазар.
За тримесечието приходите на Yahoo! от банер реклама бележат лек ръст и възлизат на 449 млн. долара, докато тези от показване на спонсорирани връзки при търсения падат с 13 на сто до 374 млн. долара.
За сравнение, данни на eMarketer сочат, че общите онлайн рекламни разходи в САЩ са нараснали с 19,1% за същия период. Знакови конкуренти на Yahoo! са успели да се възползват от този общ растеж на пазара, като например Google отчита покачване на продажбите си за тримесечието от цели 33%.
Водещи
-
Облачно и дъждовно и днес
Максималните температури ще бъдат между 11° и 16°, в София - около 12°
07.11 | 08:00
-
Явор Гечев: Има изключителен ентусиазъм у хората за партия на Радев
Настоящият бюджет не притежава ясна посока или стратегическа визия
06.11 | 21:00
-
Хиновски за казуса с Лукойл: Ще има ръст на цените, но няма да се стигне до липса на горива
Има опасност от криза и трябва да бъдат гарантирани Спешна помощ, болници, училища, смята...
06.11 | 20:45
-
Йотова: Бюджетът може да бъде заплаха за българските граждани и за самата еврозона
По думите й в него няма нито една дума за бъдещето на България, за развитие, за икономика, а...
06.11 | 20:30
Най-четени
-
Облачно и дъждовно и днес
Максималните температури ще бъдат между 11° и 16°, в София - около 12°
07.11 | 08:00
-
Общественият съвет за Национална детска болница подава оставка
Съветът беше създаден преди две години и половина с цел прозрачност на процеса по изграждането...
06.11 | 11:59
-
Времето у нас буквално "полудява" през следващите дни
През следващите дни облачността ще се задържи, като в петък не се очаква съществена промяна в...
06.11 | 10:45
-
Енергийната комисия отхвърли ветото на президента за Лукойл
Против ветото на държавния глава гласуваха 12 народни представители, 5 го подкрепиха.
06.11 | 12:59