Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва 19.10 | 11:47
Резултатите на компанията се оказаха малко по-добри от очакванията

Американската интернет група Yahoo!, която от над месец е без изпълнителен директор и като че ли се готви за продажба, обяви 26% спад на нетната си печалба за третото тримесечие, което обаче се оказа над очакванията, предава AFP.
За да бъде "върната компанията на пътя към растежа", Управителният съвет "изучава активно всички възможности", е казал по време не телеконференция финансовият директор на групата Тим Морс, който в момента временно ръководи и цялата фирма.
Относно намирането на заместник на уволнената Карол Барц, излязла от Yahoo! в началото на септември, Морс не дава никаква конкретна информация. По думите му назначаването на нов изпълнителен директор "ще отнеме известно време".
Печалбата на Yahoo! за изминалото тримесечие възлиза на 293 млн. долара, или 23 цента на акция. Финансовите анализатори прогнозираха по-голям спад – до 17 цента на акция, така че, макар и с влошени резултати, групата успя да зарадва своите инвеститори.
Продажбите за периода също бележат понижение и достигат 1,07 млрд. долара, което е с 5% по-малко спрямо сравнимия период преди година.
Тим Морс обяснява влошените показатели "главно с поделянето на разходи" с Microsoft за партньорството им от 2009 г. в областта на онлайн търсенето.
"Целта ми, както и тази на цялата компания, е да вървим напред чрез нови технологии, нови сътрудничества, продукти и персонализирано съдържание, запазвайки фокуса върху рентабилността", посочва финансовият директор в съобщение до медиите.
Управителният съвет на Yahoo! благодари на Карол Барц за нейната работа в групата, упреквайки я същевременно за това, че не е успяла да постигне достатъчен растеж на приходите и на дела на фирмата от рекламния пазар.
За тримесечието приходите на Yahoo! от банер реклама бележат лек ръст и възлизат на 449 млн. долара, докато тези от показване на спонсорирани връзки при търсения падат с 13 на сто до 374 млн. долара.
За сравнение, данни на eMarketer сочат, че общите онлайн рекламни разходи в САЩ са нараснали с 19,1% за същия период. Знакови конкуренти на Yahoo! са успели да се възползват от този общ растеж на пазара, като например Google отчита покачване на продажбите си за тримесечието от цели 33%.
Водещи
-
Атанас Славов: Случващото се около Сарафов е политико-прокурорски опит за преврат в съдебната власт
Той определи прокурорската колегия като "шпицкоманда, която се подчинява на воля, външна за...
05.10 | 14:00
-
Неочакван ефект срещу рака на витамин С
05.10 | 13:40
-
Иван Иванов и Атанас Зафиров инспектираха новопостроения участък от АМ “Хемус”
Работим по това пострадалите от наводненията да получат обезщетения и помощи, заяви...
05.10 | 13:20
Най-четени
-
И днес разчистват "Елените" след потопа
В засегнатите от наводнението общини Царево и Несебър остава в сила обявеното бедствено...
05.10 | 11:20
-
Пуснаха нов участък от АМ "Хемус" за превозни средства до 12 тона
Участъкът е с дължина 10 км
05.10 | 10:20
-
"Бягане за животните" в Борисовата градина
Благородна кауза събира хора и техните любимци
05.10 | 09:45
-
Критично ниско e нивото на р. Дунав край Лом
Какви ще са последствията и задава ли се водна криза?
05.10 | 11:40