Силен април за пазара на видеоигри 13.05 | 11:35

"Mortal Kombat 2011" и "Portal 2" повишиха продажбите в сектора в САЩ

От Нели Минчева

Продажбите на видеоигри – за конзоли и за портативни устройства - са нараснали с 26% през април на годишна база.

Според анализа на сектора, изготвен от компанията NPD Group, ръстът се дължи на по-силното от очакваното представяне на нови заглавия като "Mortal Kombat 2011" и "Portal 2", съобщава АП.

Пет игри са постигнали продажби от над 250 хил. копия през миналия месец спрямо едва две за април 2010 г., показват данните на NPD.

Април 2011 г. е първият месец от ноември миналата година, в който има покачване на продажбите, измерени и като бройки, и като стойност. Най-голям интерес е имало към игрите, създадени за конзолата Xbox 360 – продадени са над 3,5 млн. заглавия за устройството на Microsoft.

Общата стойност на продажбите на игри, с изключение на игрите за персонален компютър, са достигнали 503,2 млн. долара в сравнение с 398,5 млн. долара преди година. Ако се включат и компютърните игри, сумата става 533,6 млн. долара.

Най-добре продаваните заглавия са последната версия на бойната серия "Mortal Kombat 2011" и приключенската игра "Portal 2", в която трябва да използваш логическо мислене и познания, за да се измъкнеш от 3D пъзел.

На доста добри продажби са се радвали още производителите на: "Lego Star Wars III: The Clone Wars", "Call of Duty: Black Ops" и "Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters".

При включването в общата сметка на продажбите и на самите конзоли и различните аксесоари към тях, то целият пазар през април възлиза на 961,2 млн. долара, като се разраства с 20 на сто спрямо миналата година.

Не се разглеждат данните за свалянията на игри от интернет, нито за платената онлайн игра, така че пазарът може да е много близо или дори над 1 млрд. долара.

Водещи

Най-четени