Слаба година за смартфон индустрията 02.11 | 17:59

Основната причина е презадоволяването на най-големите пазари

От Ивайло Коралски

Не е от вчера новината, че търсенето на смартфони достигна своя пик през 2013. След въпросната година продажбите на най-популярните мобилни устройства бележат константен спад. 

Според последното изследване на Strategy Analytics, общата бройка на пуснатите към пазара устройства за последните три месеца се е покачило с 10 процента спрямо същия период на предходната 2014 година. За Q3 2014 числата са 323,4 милиона слушалки, докато за Q3 2015 цифрата е 354,2 милиона.

Споменатите 10 процента обаче са с минорно значение спрямо предишните, особено слаби третини. Нещо повече, говорим за най-слабия растеж в рамките на последните шест години – от времена на световната криза от 2009.

Проучвателната компания дава като основна причина за намаляващото търсене на смартфони "пренасищането на териториите на най-големите пазари в САЩ, Европа и Китай."

С други думи, повечето потребители, които са били заинтересувано от възможността да притежават смартфон, вече разполагат с такъв. А също и, че процентът на тези, които могат да заменят своята слушалка всяка година, е нисък.

Samsung продължава да е най-големият производител на смартфони за последното тримесечие на 2015 година, като компанията е пуснала в продажба 84 милиона смартфона. Следва Apple, с пазарен дял от 14 процента – два повече спрямо същия период на 2014 година.   

Водещи

Най-четени