Срещу сто хиляди долара за секунда 01.02 | 12:26

Вижте десетте най-идейни технологични реклами от полувремето на Super Bowl

От Александър Бакалов

Както знаете, Super Bowl е може би най-важното спортно събитие за американците, а предвид факта, че цялата нация се е изсипала пред телевизорите в съответния момент, рекламата в полувремето струва скромните три милиона и нещо за половин минута.

През годините много креативни гении са успявали да вкарат истински рекламни шедьоври в тези тридесетина секунди, провокирайки милиони хора да обърнат поглед към съответния продукт.

На технологичния фронт най-важното рекламно събитие от предстоящия Super Bowl ще бъде първата поява на BlackBerry в скъпото полувреме като част от агресивните опити на компанията да извоюва отново изгубените позиции на пазара на смартфоните.

Докато чакаме, за да видим какво точно ще сътворят, ще си припомним десетте най-свежи технологични реклами от Super Bowl.

 Google, "Parisian Love”, 2010

Безмълвно, стилно, безумно евтино за изработка и абсолютно гениално включване на Google за първи и последен път с реклама в полувремето. Ето така се разказват истории!

 

Е-Trade, "Baby”, 2008

Говорещото бебе, което дебютира през 2008 г., се превърна в един от символите на E-Trade и стана толкова популярно, че компанията дори пусна тийзър за тазгодишната си бебешка реклама, озаглавена "Baby Burp-Up".


Sprint, "Crime Deterrent”, 2006

Преди седем години възможността да гледаш телевизия на телефона си ни се струваше като технология от бъдещето. Толкова фантастична, че хората направо се изнервяха, както е видно от клипа.

 

Go Daddy, "Censor Board”, 2005

Присъствието на този клип в списъка може и да не е много коректно, защото първата реклама на Go Daddy за Super Bowl така и не е излъчена. От Fox я определят като прекалено скандална.

 

Career Builder, "Office Monkeys”, 2005

Въпреки че е шумно критикуван от разни организации за защита на животните, този клип си остава един от символите на популярната онлайн услуга за търсене на работа.

 

Yahoo, "Dolphin”, 2002

Първата и единствена реклама на Yahoo в полувремето на Super Bowl е излъчена през 2002 година във времена, когато Yahoo има почти равен брой потребители с Google. Днес 65% от всички търсения в мрежата се извършват с Google, а за Yahoo остават едва 13 на сто.

 

Monster, "When I Grow Up”, 1999

Да не се бърка с популярната енергийна напитка. Тук разглежданият Monster всъщност е онлайн услуга за намиране на работа, а в рекламния си клип компанията залага на доста ефектен черен хумор.

 

Apple, "HAL 2000”, 1999

Майтап с параноята, че компютрите ще откажат през 2000 година. HAL от "2001: Една одисея в космоса" признава, че Apple произвеждат единствените компютри без бъгове. Това твърдение е опровергано по доста категоричен начин през 2006 година от антивирусната компания Sophos. След този момент, от Apple не са имали реклама на Super Bowl.

 

Apple, "1984”, 1984

Отново Apple. Клипът "1984”, в който компанията представят Макинтош, е считан за най-успешната американска реклама на всички времена.

 

Xerox, "Monks”, 1977

Тази реклама ни връща цели 36 години назад във времето, когато копирните машини са минавали за връх в технологично отношение. Архаично и без съмнение – култово.

Водещи

Най-четени