Ст. Димитров: Google не се поколеба да накаже своя собствен филиал в Япония 25.05 | 13:25
Така че никой сайт не е застрахован, ако опитва да „мами“ търсачката

Станислав Димитров има 8-годишен професионален опит в сферата на SEO (search engine optimization - оптимизация на сайтове за търсачки) и PPC реклама (pay-per-click – плащане на клик) за български и чуждестранни клиенти.
Работи като маркетинг мениджър в дигитална агенция Hop Online от 2011-та година.
Образованието и следдипломната си квалификация е получил от University of Westminster и Griffith College Dublin. Заклет англофил, привърженик на футболен отбор Ливърпул и винаги с един крак в любимия си град Лондон.
Станислав Димитров ще е сред лекторите на предстоящия на 7 юни в София Web How Seminar, който ще се проведе с медийното партньорство на iNews.
- Какво бихте казали на онези, които възприемат SEO като еднократно действие?
Определени фундаментални действия при разработването на сайта, които силно засягат SEO успеваемостта като архитектурата на сайта, структурата на уеб адресите или типа навигация, могат до известна степен да бъдат отнесени към еднократни действия. Това са елементи, които влияят директно върху възприемането на сайта от потребителите и Google, и грешки на този етап често практически обричат до голяма степен SEO стратегията.
Иначе SEO е изключително динамична сфера, където с включването на нови социални и гео-локационни сигнали в резултатите на двете големи търсачки Google и Bing, непрекъснатите промени в алгоритъма на Google (над 300 малки и големи промени само през изминалата година) и все по-голямата конкуренция в почти всяка сфера, SEO стратегията също трябва да еволюира и да търси нови форми.
Ако за един бизнес не се полагат редовни грижи, нормално е той да страда – SEO не прави изключение.
- Кои са случаите, в които SEO не е ефективно?
В светлината на все по-голямото сливане между традиционното SEO и маркетинг в социалните медии, е трудно е да се намери случаи, където SEO не може да бъде ефективно.
Най-голямата пречка преди години беше зависимостта от Google за индексиране на създаденото в един сайт съдържание. Последните структурни промени в Google (т.н. Caffeine промяна), силното влияние на социалните сигнали, въвеждането на резултати в реално време и присъствието на вертикални елементи (новини, видео, снимки, резултати от Google Maps) в универсалните (общи) резултати на Google, разкриват многобройни възможности за всеки един малък или голям бизнес.
Разбира се, не трябва да забравяме, че SEO е само една от съставките на общия маркетинг микс заедно с останалите видове маркетинг като емайл, афилиейт, вирусен, социален или PPC (pay-per-click), и само измерването на ключови показатели (KPI) като например цена на клик/продажба/импресия или възвращаемост на инвестициите (ROI) може да определи най-ефективният канал.
- Съществува ли вариант SEO експерт да "излъже” Google?
Винаги са съществували варианти за манипулиране на резултатите на Google чрез стари и нови т. нар. black-hat SEO техники като платени препратки, cloacking (показване на различно съдържание), скрити текстове или сателитни сайтове.
Аргументът, че България все още не е в радара на Google и много от тези похвати работят тук, не е издържан и е само въпрос на време преди да бъде въведен и тук.
Много хора вероятно не осъзнават колко умен е алгоритъмът на Google в улавянето на такива (а и много по-нови и сложни) техники и буквално си играят с огъня. Последствията от такива действия могат да бъдат пагубни за всеки един бизнес – достатъчно е да си припомним последните сайтове, уличени в опити за манипулиране: JCPenney, Overstock и Wall Street Journal.
Показателен е фактът, че Google не се поколеба да накаже своя собствен филиал в Япония за продажба на препратки – какво ви кара да мислите, че няма да накаже вашия сайт при подобен случай?
- Много хора смятат, че могат сами да правят SEO. Вашето отношение?
Мисля, че всеки може да прави SEO до определена степен и аз дори бих насърчил подобни опити. В днешно време полезните SEO ресурси и информация са толкова много, че по-трудно изглежда да се избере измежду тях. Освен динамична и интересна сфера, SEO дава друг поглед върху сайта (а защо не и на бизнес като цяло?) и може да покаже неподозирани тенденции и информация.
Познаването на SEO от бизнеса е точно толкова важно, колкото и познаването на бизнеса от SEO специалиста. Естествено, едно е да се оптимизира сайт за малък бизнес, а съвсем друго - многоезичен корпоративен сайт с милиони страници съдържание, което очевидно ще изисква много повече умения, ресурси и практически опит в подобна среда.
- Какво да очакваме от Вас на Web How Seminar?
Надявам се с импровизирания SEO одит на живо да успеем да идентифицираме силните и слабите страни на разглежданите сайтове по отношение на SEO и да дадем практически съвети в тази насока, с което да бъдем полезни и интересни на всички посетители.
В личен план се надявам да се видя с нови и интересни хора и, разбира се, да получа практически съвети от лекторите на семинара.
Водещи
-
Над 2000 на демонстрация във Варна срещу задържането на кмета Коцев
Насловът на протеста е „Пеевски и СГП, долу ръцете от Варна!”
14.07 | 21:00
-
Огнената стихия в Бургас e изпепелила къщи, постройки, покъщнина и домашни животни
Разтърсващи разакази на потърпевшите жители на в.з. Острицата
14.07 | 20:45
-
САЩ ще предостави оръжие на Украйна за милиарди долари
Тръмп заплаши Русия с нови мита
14.07 | 20:30
-
Двата синдиката отменят земеделския протест за утре
Министър Tахов обяви, че има споразумение за индексация на заплатите с 15 до 20% за работещите...
14.07 | 20:15
Най-четени
-
Тежка година за българското овощарство – след катастрофалните загуби при черешите, сега и реколтата от праскови
Последният удар идва от бурята в Сливенско, придружена с ветрове със скорост до 100 км/ч,...
14.07 | 10:59
-
Надежда Йорданова: Подготвяме вот на недоверие през септември
Йорданова изрази мнение предстоят ли нови избори в страната.
14.07 | 09:59
-
ТОП 10 на силно енергийните места у нас
14.07 | 16:15