Създателите на Angry Birds се зарекоха да надминат Disney 22.03 | 14:17

Гневните птички се превръщат в световен културен феномен

От Ивайло Коралски

Създателите на култовата мобилна игра Angry Birds – Rovio, са си поставили направо космически цели, които се състоят в разрастването на компания до и дори над нивото на гигант като Disney.

Финландската компания се превърна от обикновен разработчик на развлекателен софтуер за всички възрасти в истински културен феномен.

Административният директор на Rovio Петер Вестербака разкри пред Business Insider, че целта на компанията е да се превърне в "много по-голяма" от нейния модел на подражание – Disney. Последната е медиен гигант с капитал, възлизащ на над 24 милиарда долара.

Вестербака е отличил премиерата на пресния Angry Birds Space като ясен пример за масова медийна атака, чрез която Rovio се надява да увеличи своя растеж.

"Ние не просто направихме премиера на нова игра, а такава на цял франчайз. Тя е по-голяма от повечето холивудски премиери. Rovio е един от първите брандове, стартирал като дигитален и впоследствие насочил се към реалния, материален свят", казва административният директор.

"Zynga е гейм компания. Ние спряхме да гледаме на себе си като на гейм компания. Само в рамките на последната една година успяхме да продадем повече от 25 милиона плюшени играчки. Нашата основна цел е да направим така, че Angry Birds да бъде достъпен по целия свят."

Именно в своите "разгневени птичета" финландците виждат индикациите за търсения от тях растеж.

"Дори ако пътувате до Китай, ще се уверите, че Angry Birds е навсякъде. Ние сме най-копираната марка в Китай, което означава, че сме също и най-обичаната марка. Не подминаваме с лека ръка пиратството, но другата истина е, че имаме милиони китайски фенове, които обожават Angry Birds”, продължава с тупането на гърди Петер Вестербака.

Ще припомним и за последната извън-геймърска инициатива на Rovio – изграждане увеселителен парк с марката Angry Birds.