Таблетите на Microsoft и Apple са най-печеливши 06.11 | 11:17
Някои от моделите на iPad имат марж на печалбата от близо 50%

Microsoft и Apple генерират най-големи печалби от продажбите на собствени модели таблети. Далеч след тях са Google и Amazon, сочат последните данни на изследователската компания IHS, цитирани от AP.
Собственият модел Surface на Microsoft струва около 267 долара като цена на вложени компоненти и труд (без клавиатурното покритие). В края на октомври таблетът бе пуснат на цена от 499 долара, което означава, че маржът в печалбата за всяк продадена бройка е 46%. Surface разполага 10,6-инчов екран и достъп до интернет единствено през Wi-Fi. Посочената цена е за модел с вградена памет от 32 гигабайта.
В проучването обаче се изключват разходите за маркетинг, инвестициите в софтуер за продажби и управление, които Microsoft направиха около пускането на новото си устройство. За нуждите на анализа IHS са взели всяко от устройствата, и са направили оценка на цената на всяко един компонент в тях.
По отношение на печалбите нещата стоят по много подобен начин и за третото поколение iPad с 9,7-инчов екран, Wi-Fi връзка и 32GB памет. При вложени труд и материали за 333 долара моделът се продава за близо 600 долара, което прави марж на печалбата от 44%. По-евтиният 16-гигабайтов модел струва реално 316 долара и се продава за 499 долара, което прави марж от 37 процента.
Предварителните анализи на IHS за по-бързия iPad от четвърто поколение, показват, че вложените части и труд на версията с 32 GB памет и Wi-Fi са за 305 долара, което прави чистата печалба близо 50% от общата крайна цена.
При по-малките таблети Apple отново са компанията, чиито печалби са най-големи. Частите и трудът, вложен в 7,9-инчовият iPad mini, се оценяват на 198 долара. 16-гигабайтовият модел има крайна цена от 329 долара, което означава 40% марж в печалбата.
Не толкова розово (и съответно солено за крайния потребител) стоят нещата и при 7-инчовият Nexus 7 на Google. При производствена цена от 159 долара 8-гигабайтовият мини таблет се продава за 199 долара, което прави чиста печалба от 20%. При 32-гигабайтовата версия ситуацията е малко по-добра – 33% печалба, обусловена от разходи от 167 долара и крайна цена от 249 долара.
Анализите на IHS за таблетите на Amazon.com показват, че интернет ритейлърът харчи 174 долара за своя 7-инчов Kindle Fire HD с 16 GB памет и го продава за 199 долара. Това прави марж на печалбата от едва 13 процента. Въпреки това, ситуацията е по-добра от тази с оригиналният Kindle Fire, който дори генерираше малки загуби – с крайна цена от 199 долара и разходи за труд и части за 202 долара.
Водещи
-
Жълт код за жеги в цялата страна за понеделник – 21 юли
От вторник ще става още по-горещо
20.07 | 18:01
-
Три тира и лек автомобил се удариха между Видин и Монтана
Инцидентът блокира движението по Е-79 при разклона за Винище
20.07 | 18:00
-
Жена е пострадала тежко над хижа "Яворов" в Пирин
20.07 | 17:20
Най-четени
-
Манолова: България е единствената държава, която не е приела нито една мярка срещу спекулата
Властта трябва да приеме такова законодателство, ако иска малко по-безболезнено влизане в...
20.07 | 13:00
-
Мирчев: В КПК има списък с 88 кмета на ПП-ДБ, които са готови за бой
По думите му Делян Пеевски държи ГЕРБ, но не всички там са разбрали, че съдбата на Бойко...
20.07 | 11:20
-
Петкова за заловения рекорден кокаин: България успешно пази границите на ЕС
Участниците в контрабандата са ползвали дипломатическо прикритие за извършване на...
20.07 | 11:00