Таблетите на Microsoft и Apple са най-печеливши 06.11 | 11:17

Някои от моделите на iPad имат марж на печалбата от близо 50%

От Георги Георгиев

Microsoft и Apple генерират най-големи печалби от продажбите на собствени модели таблети. Далеч след тях са Google и Amazon, сочат последните данни на изследователската компания IHS, цитирани от AP.

Собственият модел Surface на Microsoft струва около 267 долара като цена на вложени компоненти и труд (без клавиатурното покритие). В края на октомври таблетът бе пуснат на цена от 499 долара, което означава, че маржът в печалбата за всяк продадена бройка е 46%. Surface разполага 10,6-инчов екран и достъп до интернет единствено през Wi-Fi. Посочената цена е за модел с вградена памет от 32 гигабайта.

В проучването обаче се изключват разходите за маркетинг, инвестициите в софтуер за продажби и управление, които Microsoft направиха около пускането на новото си устройство. За нуждите на анализа IHS са взели всяко от устройствата, и са направили оценка на цената на всяко един компонент в тях.

По отношение на печалбите нещата стоят по много подобен начин и за третото поколение iPad с 9,7-инчов екран, Wi-Fi връзка и 32GB памет. При вложени труд и материали за 333 долара моделът се продава за близо 600 долара, което прави марж на печалбата от 44%. По-евтиният 16-гигабайтов модел струва реално 316 долара и се продава за 499 долара, което прави марж от 37 процента.

Предварителните анализи на IHS за по-бързия iPad от четвърто поколение, показват, че вложените части и труд на версията с 32 GB памет и Wi-Fi са за 305 долара, което прави чистата печалба близо 50% от общата крайна цена.

При по-малките таблети Apple отново са компанията, чиито печалби са най-големи. Частите и трудът, вложен в 7,9-инчовият iPad mini, се оценяват на 198 долара. 16-гигабайтовият модел има крайна цена от 329 долара, което означава 40% марж в печалбата.

Не толкова розово (и съответно солено за крайния потребител) стоят нещата и при 7-инчовият Nexus 7 на Google. При производствена цена от 159 долара 8-гигабайтовият мини таблет се продава за 199 долара, което прави чиста печалба от 20%. При 32-гигабайтовата версия ситуацията е малко по-добра – 33% печалба, обусловена от разходи от 167 долара и крайна цена от 249 долара.

Анализите на IHS за таблетите на Amazon.com показват, че интернет ритейлърът харчи 174 долара за своя 7-инчов Kindle Fire HD с 16 GB памет и го продава за 199 долара. Това прави марж на печалбата от едва 13 процента. Въпреки това, ситуацията е по-добра от тази с оригиналният Kindle Fire, който дори генерираше малки загуби с крайна цена от 199 долара и разходи за труд и части за 202 долара.

Водещи

Най-четени