Часовник на Apple може да донесе милиарди 05.03 | 16:46

Нищо странно, освен факта, че часовникарската индустрия ще генерира 60 млрд. долара

От Александър Бакалов

От Apple вдигнаха доста шум с обещанието за смарт телевизори и още по-смарт часовници, които ще променят технологичните ни представи в идните месеци. Според анализаторите обаче дори и само часовниците са достатъчни на технологичния гигант, за да генерира огромна печалба.

Според анализатора от Citigroup Оливър Чен, цитиран от Econ.bg, през 2013-а глобалната часовникарска индустрия ще генерира приходи в размер на 60 млрд. долара.

Макар че тази сума е по-малка от приходите, идващи от пазара на телевизори, то общият марж на печалбата при часовниците е приблизително четири пъти по-висок – около 60%, отчита Ананд Сринивасан от "Блумбърг индъстрис".

Според експерти обичаният бранд на Apple и добре развитата мрежа от фирмени магазини са ресурсите, които биха спомогнали за превръщането на iWatch в един много успешен продукт. С бъдещия си смарт часовник компанията от Купертино дори може да компенсира спада в ръста в други области като телефоните iPhone и музикалните плейъри от серията iPod.

След като достигнаха рекордни стойности през миналия септември, акциите на Apple се сринаха с една трета през последните месеци. Основните причини за негативната тенденция са свързани със силната конкуренция на корейската компания Samsung, както и с нагласите на самите инвеститори, които се опасяват, че Тим Кук не успява да подготви пускането на нови продукти с нужната скорост.

"iWatch може да се окаже възможност за Apple на стойност 6 млрд. долара", коментира Оливър Чен. Технологичният гигант би спечели много, ако представи нещо напълно ново, както навремето направи с iPod – продукт, от който потребителите не подозираха, че имат нужда", обяснява експертът.

По данни на анализаторите от IHS Electronics & Media през тази година производителите на телевизори ще генерират приходи от 119 млрд. долара. Ако се вземат предвид прогнозираните от Чен маржове на печалбата, един 10-процентов дял във всеки от двата пазара би донесъл брутна печалба от 3,6 млрд. долара от продажбата на iWatch, докато тази от смарт телевизорите би била с 1,79 млрд. долара по-ниска.

Водещи