Авиокомпании от Азия започват да ухажват европейските потребители 08.11 | 09:05

Превозвачи пускат нови полети, разчитайки на желанието за пътешествия на европейци и американци

От Нели Минчева

Търсенето в Азия помогна на местните авиопревозвачи да преминат сравнително безболезнено през кризата. Сега обаче компаниите гледат към Европа и САЩ, за да се върнат към растеж и да запълнят самолетите си през следващата година.

„Ако Европа и САЩ не се възстановят, това може да се отрази на Азия“, коментира пред Bloomberg директор в Malaysian Airline. По-рано този месец превозвачът купи 35 нови Боинга, за да модернизира флота си.

По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) световният въздушен пътнически трафик е намалял с 3,5% през миналата година. За първите девет месеца на 2010 в Северна Америка има растеж от 6,7 на сто, а в Европа – от 4,4 на сто. Прогнозите са, че полетите на Стария континент ще наваксат в увеличението си през 2011.

„Това, на което се надяваме, е, че европейската икономика ще се разрасне по-бързо“, казва представител на тайванската Thai Airways International. В момента около 20% от продажбите на превозвача са на европейския пазар, а с подобряването на икономическите условия най-вероятно европейците ще върнат интереса си към пътешествия. Тайван пък все по-често е една от предпочитаните екзотични дестинации.

Към Стария континент гледат и японски авиогрупи. All Nippon Airways, която е най-голямата борсово търгувана авиокомпания в Азия по размер на продажбите, планира да увеличи с 15% международните си полети до края на финансовата година. Нови полети добавя и Singapore Airlines, като освен към Европа, те ще са и към Лос Анджелис и Токио.

Водещи

Най-четени