Всяка 15-а проверка по морето завършва с акт 23.08 | 12:03
Най-често те са за разлика между обещани и предоставено услуги, каквито са и най-многото оплаквания

Приблизително всяка 15-а проверка по туристическите и търговските обекти по Черноморието тази година е завършила с акт за някакво нарушение. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Пред Нова телевизия той обясни, че от началото на туристическия сезон до момента са направени около 2500 такива проверки. В резултат са били съставени 150-160 акта за нарушения. Основната причина за санкциите е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели. Такива са и най-честите сигнали от туристи, отбеляза Маргаритов.
Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. "Миналата седмица имахме доста тежък случай – поради неуредени отношение между туроператор и хотелиер на група туристи от около 200 души първоначално беше отказано настаняване в хотела. Намесихме се ние, министърът на туризма и успяхме да направим така, че в крайна сметка тези неуредени отношения да не попречат на туристите да бъдат настанени", обясни шефът на КЗП.
По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – "празен стол”, "празна чиния”, "желание на клиента” и т.н. Коментарът му бе по повод нов случай на включване на нестандартни услуги в касов бон – този път в заведение в Харманли, което е начислило такса "нищо” в размел на 5 лв. за едночасов престой без консумация. "Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов. Той даде пример с т. нар. такса "желание на клиента”, която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на Комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.
Водещи
-
НАП проверява нередности при цените и касовите бележки
Ако установите и видите нередности, подавайте сигнали към НАП
16.09 | 17:40
-
Испания ще бойкотира следващото издание на Евровизия, ако Израел вземе участие
Макар и други европейски страни да са заплашвали да се оттеглят от конкурса, Испания е първата...
16.09 | 17:20
-
От днес са отворени данните за градския транспорт на София
Приложения и сайтове вече ще могат да показват в реално време след колко минути идва...
16.09 | 17:02
-
Ердоган сравни Нетаняху с Адолф Хитлер
Ердоган изрази надежда, че "фронтът на човечеството ще получи по-широка подкрепа" за Палестина...
16.09 | 16:45
Най-четени
-
Депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев отправи остри критики към Делян Пеевски
Критики към стила на управление
16.09 | 10:45
-
МОН подготвя нормативна уредба за езикова интеграция на ученици
Децата от малцинствените групи, които не разбират или слабо владеят български език от...
16.09 | 13:15
-
Желязков свиква първо заседание на Националния борд по водите в изпълнение на решението на Народното събрание
Целта на Националния борд по водите е да координира действията за преодоляване на водната...
16.09 | 09:45
-
Столичното дружество "Топлофикация София" потъва в още по-дълбока финансова криза
Веригата на задълженията продължава, тъй като "Булгаргаз" на свой ред дължи на...
16.09 | 10:59