Добра интернет страница Visit Bulgaria - залог за успеха на туризма 14.07 | 16:25
Инвестиции от 10 млн. евро годишно в маркетинг, те ще се върнат като 25% чуждестранни туристи

Създаване на добра интернет страница Visit Bulgaria, която да комуникира със социалните мрежи. Това е една от важните препоръки на Ролф Фрайтаг, директор на "IPK Интернешънъл" – агенцията изготвила проучване на българския туристически сектор.
За подобряване на имиджа на България освен това е добре да се организират "Празници на България" в чужди столици, по-добро присъствие на нашите туроператорски агенции на чуждите пазари и други.
За да се преодолее конкуренцията на атрактивната Адриатика, трябва добре финансирана рекламна кампания на чуждите пазари, твърди Фрайтаг.
Ако се инвестират 10 млн. евро на година в маркетинг на България като туристическа дестинация, ще се увеличи броят на чуждестранните туристи с 25% в следващите от 5 до 8 години.
По 15% от този бюджет за маркетинг трябва да се влагат в трите страни, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас – Румъния, Великобритания и Германия, а другите средства да се разпределят между останалите страни.
България като туристическа дестинация има най-добър ценови имидж сред конкурентите си, сочи проучването на "IPK Интернешънъл" за нагласите на туристите на десет основни пазара за страната ни – Румъния, Гърция, Германия, Великобритания, Русия, Турция, Сърбия, Чехия, Украйна и Швеция.
Това не означава, че България е евтина дестинация, а че предлага най-доброто съотношение между цена и услуги.
България трябва да се концентира най-вече върху предлагането на почивки на море. Основни конкуренти в морския туризъм са Гърция и Турция, както и средиземноморските страни, които традиционно имат по-добър имидж от черноморските.
Самият туристически продукт също трябва да се подобри, смята Фрайтаг. За целта той предложи наблягане на националната кухня, повишаване на качеството на обслужването, увеличаване на нискотарифните полети, подобряване на пътищата и поставяне на двуезични табели, облекчаване или премахване на визовия режим с Турция, Русия и Украйна.
На въпрос на iNews има ли възможност за развитие у нас на културния туризъм, който традиционно привлича по-платежоспособните туристи, Фрайтаг отговори, че страната ни има голям потенциал за културен туризъм, който обаче изобщо не е познат на чужденците. Развитието на този туризъм може да се случи в един по-дългосрочен план.
Ще е необходимо обаче първо подобряване на условията, каза Фрайтаг и даде за пример лошите тоалетни в манастирите.
Водещи
-
Ако има искане, България ще даде въздушен коридор на руския президент, за да стигне до Будапеща
Това стана ясно от думите на министъра на външните работи Георг Георгиев, казани по време на...
20.10 | 18:00
-
18,6% ръст на минималните тарифи искат таксметровите организации
Промяната ще бъде гласувана в четвъртък
20.10 | 17:45
-
Металдетекторни рамки на входа на моловете предлагат от СДВР
Директорът на СДВР Любомир Николов допълни, че ще продължи полицейското присъствие пред...
20.10 | 17:30
-
Врачка казала на Светлана Василева, че има открадната сестра
Блондинката вярва на астроложките, които ѝ предрекли както провалите, така и това, че 2026 ще...
20.10 | 17:15
Най-четени
-
15-годишно момче почина, след като беше намушкано в столичен мол
Часове по-късно предполагаемият извършител е бил задържан
20.10 | 09:00
-
Двама задържани за номушканото момче в мол в София
15-годишният тийнейджър почина в болница
20.10 | 11:16
-
И днес българският държавен глава беше с цивилен автомобил
Продължава визитата на унгарския президент у нас
20.10 | 12:59
-
Заради гонка с 260 км/ч: Загина невинен шофьор
Това обявиха от Сдружение "Ангели на пътя"
20.10 | 15:15