Добра интернет страница Visit Bulgaria - залог за успеха на туризма 14.07 | 16:25
Инвестиции от 10 млн. евро годишно в маркетинг, те ще се върнат като 25% чуждестранни туристи
Създаване на добра интернет страница Visit Bulgaria, която да комуникира със социалните мрежи. Това е една от важните препоръки на Ролф Фрайтаг, директор на "IPK Интернешънъл" – агенцията изготвила проучване на българския туристически сектор.
За подобряване на имиджа на България освен това е добре да се организират "Празници на България" в чужди столици, по-добро присъствие на нашите туроператорски агенции на чуждите пазари и други.
За да се преодолее конкуренцията на атрактивната Адриатика, трябва добре финансирана рекламна кампания на чуждите пазари, твърди Фрайтаг.
Ако се инвестират 10 млн. евро на година в маркетинг на България като туристическа дестинация, ще се увеличи броят на чуждестранните туристи с 25% в следващите от 5 до 8 години.
По 15% от този бюджет за маркетинг трябва да се влагат в трите страни, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас – Румъния, Великобритания и Германия, а другите средства да се разпределят между останалите страни.
България като туристическа дестинация има най-добър ценови имидж сред конкурентите си, сочи проучването на "IPK Интернешънъл" за нагласите на туристите на десет основни пазара за страната ни – Румъния, Гърция, Германия, Великобритания, Русия, Турция, Сърбия, Чехия, Украйна и Швеция.
Това не означава, че България е евтина дестинация, а че предлага най-доброто съотношение между цена и услуги.
България трябва да се концентира най-вече върху предлагането на почивки на море. Основни конкуренти в морския туризъм са Гърция и Турция, както и средиземноморските страни, които традиционно имат по-добър имидж от черноморските.
Самият туристически продукт също трябва да се подобри, смята Фрайтаг. За целта той предложи наблягане на националната кухня, повишаване на качеството на обслужването, увеличаване на нискотарифните полети, подобряване на пътищата и поставяне на двуезични табели, облекчаване или премахване на визовия режим с Турция, Русия и Украйна.
На въпрос на iNews има ли възможност за развитие у нас на културния туризъм, който традиционно привлича по-платежоспособните туристи, Фрайтаг отговори, че страната ни има голям потенциал за културен туризъм, който обаче изобщо не е познат на чужденците. Развитието на този туризъм може да се случи в един по-дългосрочен план.
Ще е необходимо обаче първо подобряване на условията, каза Фрайтаг и даде за пример лошите тоалетни в манастирите.
Водещи
-
Евросъдът даде право да се намалява минималната заплата
Магистратите в Люксембург отмениха и критериите за определянето ѝ, около които у нас толкова...
15.11 | 18:00
-
Над 110 млн. лв. ще похарчим за "черен петък"
Това е с 10 на сто повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на...
15.11 | 17:40
-
Съдия Цариградска: Магистратите бяха дисциплинирани трайно и категорично с меки мерки
Докато не бъде разкрит тежкият криминалитет, осъществявал паралелно правосъдие, системата няма...
15.11 | 17:00
-
Владимир Левчев с нов роман
15.11 | 16:40
Най-четени
-
Борисов обяви успех за "Лукойл": Вече ще бъде, както беше!
В пост във Facebook лидерът на ГЕРБ благодари на Министерския съвет и на широк кръг партии за...
15.11 | 05:01
-
Бюджет 2026 отразява случващото се в политическия живот у нас в последните 4 години
Това заяви Теменужка Петкова
15.11 | 10:00
-
Желязков след дерогацията: Предстоят много предизвикателни дни, седмици и месеци пред рафинерията
Направихме най-доброто, смята премиерът
15.11 | 13:00
-
САЩ направиха изключение за България от санкциите срещу "Лукойл"
Отсрочката е до 29-и април
15.11 | 04:15