Добра интернет страница Visit Bulgaria - залог за успеха на туризма 14.07 | 16:25
Инвестиции от 10 млн. евро годишно в маркетинг, те ще се върнат като 25% чуждестранни туристи

Създаване на добра интернет страница Visit Bulgaria, която да комуникира със социалните мрежи. Това е една от важните препоръки на Ролф Фрайтаг, директор на "IPK Интернешънъл" – агенцията изготвила проучване на българския туристически сектор.
За подобряване на имиджа на България освен това е добре да се организират "Празници на България" в чужди столици, по-добро присъствие на нашите туроператорски агенции на чуждите пазари и други.
За да се преодолее конкуренцията на атрактивната Адриатика, трябва добре финансирана рекламна кампания на чуждите пазари, твърди Фрайтаг.
Ако се инвестират 10 млн. евро на година в маркетинг на България като туристическа дестинация, ще се увеличи броят на чуждестранните туристи с 25% в следващите от 5 до 8 години.
По 15% от този бюджет за маркетинг трябва да се влагат в трите страни, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас – Румъния, Великобритания и Германия, а другите средства да се разпределят между останалите страни.
България като туристическа дестинация има най-добър ценови имидж сред конкурентите си, сочи проучването на "IPK Интернешънъл" за нагласите на туристите на десет основни пазара за страната ни – Румъния, Гърция, Германия, Великобритания, Русия, Турция, Сърбия, Чехия, Украйна и Швеция.
Това не означава, че България е евтина дестинация, а че предлага най-доброто съотношение между цена и услуги.
България трябва да се концентира най-вече върху предлагането на почивки на море. Основни конкуренти в морския туризъм са Гърция и Турция, както и средиземноморските страни, които традиционно имат по-добър имидж от черноморските.
Самият туристически продукт също трябва да се подобри, смята Фрайтаг. За целта той предложи наблягане на националната кухня, повишаване на качеството на обслужването, увеличаване на нискотарифните полети, подобряване на пътищата и поставяне на двуезични табели, облекчаване или премахване на визовия режим с Турция, Русия и Украйна.
На въпрос на iNews има ли възможност за развитие у нас на културния туризъм, който традиционно привлича по-платежоспособните туристи, Фрайтаг отговори, че страната ни има голям потенциал за културен туризъм, който обаче изобщо не е познат на чужденците. Развитието на този туризъм може да се случи в един по-дългосрочен план.
Ще е необходимо обаче първо подобряване на условията, каза Фрайтаг и даде за пример лошите тоалетни в манастирите.
Водещи
-
Андрей Райчев: Как да работи парламент, в който 8 партии са в смъртна схватка
"Причините са две: страхът от нови избори и фактът, че България е на ръба на приемането на...
14.03 | 18:00
-
ЦИК обяви имената на още двама депутати
Решение на Конституционния съд и нови депутати
14.03 | 17:20
-
Общо 15 000 души в областта са изложени на риск от замърсена питейна вода
Бедствено положение в село Стрелец
14.03 | 16:59
-
Кремъл: Путин е изпратил съобщение на Тръмп относно предложението за примирие с Украйна
Той отбеляза, че има „резерви” относно предложението за 30-дневно прекратяване на огъня, като...
14.03 | 16:45
Най-четени
-
Японска компания заменя пукащите балончета с ядливи пуканки
Иновативна японска хранителна компания предлага революционно решение в света на опаковките,...
14.03 | 15:15
-
Пренареденият пъзел: „Величие“ влиза в парламента – ще има ли правителство
По думите му един депутатски мандат е приблизително около 10 000 гласа, „това означава, че...
14.03 | 09:30
-
Ивайло Мирчев с коментар за това, което се случва в момента с бюлетините
Оттук нататък единственият вариант е Бойко Борисов да си работи с Делян Пеевски, поясни той.
14.03 | 10:15
-
Кирил Петков: Пеевски щял да прави държавна лавка. Човек, който преяжда всеки ден, ще храни бедните- пълен абсурд!
По думите му вчера управляващата коалиция е била „изнасилена“ от Пеевски още преди идването на...
14.03 | 14:45