КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни 15.07 | 17:35
Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.
"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.
Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.
При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.
Водещи
-
Вдигат заплатите на служителите в „Български пощи“
28.02 | 17:59
-
Вторият хеликоптер за оказване на спешна медицинска помощ по въздуха кацна в България
Той ще бъде разположен в регионалната база на HEMS в гр. Сливен
28.02 | 17:40
-
Сомове, кефали и пъстърви радват риболовците в края на февруари
Зимният сезон не спира запалените риболовци, които продължават да отбелязват впечатляващи...
28.02 | 17:19
-
Радостин Василев: Къде са парите за магистрала "Хемус"?
"Аз като плевенчанин съм изключително щастлив, защото от много години чакаме тази магистрала...
28.02 | 16:59
Най-четени
-
Парламентът решава съдбата на четирима депутати от "Възраждане"
Прокуратурата иска сваляне на имунитетите им заради хулиганство и палеж
28.02 | 09:30
-
Деница Сачева: Няма уговорени мачове за регулаторите
"Бих се оттеглил от съдебната реформа, ако бях на мястото на Лена Бориславова, докато не...
28.02 | 09:46
-
Разходите за пенсии за януари месец разходите за пенсии са в размер на 1 909,5 млн. лева.
Общият размер на отчетените трансфери (нето) по консолидирания бюджет на ДОО за януари 2025 г....
28.02 | 09:13
-
Бойко Борисов: ГЕРБ не е спирала да работи за влизането на България в еврозоната
Пред над 60 младежи от 20 страни членки на ЕС Борисов заяви, че ГЕРБ има най-силната младежка...
28.02 | 15:15