КЗП: Няма да допуснем драстични нарушения през зимния сезон 14.12 | 12:32
Започват съвместни проверки с ДАМТН на съоръженията по курортите
До момента няма фрапиращи нарушения в зимните курорти, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по ТВ+ в навечерието на официалното откриване на новия зимен сезон 2017-2018. "Започнахме проверки в тези хотели и заведения, където сме срещали нарушения в минали периоди, за да установим дали са преодолени проблемите и съответните обекти са готови да посрещнат първите си гости. Допускам, че докато пристигнат първите групи туристи и всички табели ще бъдат поставени на място, както и че ще има възможност да проверим ски пистите и съоръженията”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП припомни, че от две години действа по-строга наредба за информацонната обезпеченост на ски пистите, за да може хората правилно да се ориентират за сложността на отделните трасета. Той посочи, че към момента са направени проверки на съоръженията в състояние на тренировъчен режим. "След като бъдат пуснати в експлоатация, ще ги проверим с Държавната агенция за метрология и технически надзор, за да може в работен режим да установим, че всичко е наред – информационните табели са поставени, коректна е информацията за цените на лифт картите и относно трудността на ски пистите”, уточни Маргаритов.
Той обясни, че експертна комисия към Министерството на туризма извършва внимателна техническа инспекция, която цели да установи и опише подробно релефа на всяка въведена в експлоатация ски писта и съответно тази писта да получи категоризация, която дава и информация относно степента на трудност в цялост и на нейните различни участъци. "Унифицирането на този подход елиминира риска потребителите да получат погрешна информация относно това дали дадена писта е червена, дали е черна, да се заблудят относно сложността на трасетата и да се окаже, че няма да са в състояние на се спуснат, а оттам – бъдат поставени в тежка ситуация в планината”, добави председателят.
Маргаритов бе категоричен, че при установяване на проблем трябва да се реагира светкавично, защото "избягването на инциденти е в основата на извършваните проверки”. "Когато са установявани проблеми, включително в момент на експлоатация, нашите впечатления са, че се реагира веднага – от няколко минути до час или е отстранена аварията, или се вземат необходимите мерки за обезопасяване на съоръжението и недопускане на туристи по него до момента, в който не бъде ремонтирано”, посочи той. И добави, че санкциите и препоръките могат да вървят ръка за ръка. От една страна се дават указания как несъответствието би могло да бъде отстранено, а от друга – нарушителят трябва да понесе и своята отговорност.
Водещи
-
Не се подготвя продажба на "Лукойл Нефтохим Бургас"
Това съобщи официално LITASCO SA, акционер на рафинерията в България.
07.11 | 11:32
-
Гвардейците ще получават ново допълнително възнаграждение за дежурство „Караул № 1 в сградата на президентството
Бонусът ще бъде в размер на 80 лв.
07.11 | 11:15
-
Новоизбраните депутати влязоха за пръв път в парламента
Причината е организационна - трябва да разпределят местата, които ще заемат в пленарната зала.
07.11 | 10:59
Най-четени
-
Най-големият завод за производство на хартия у нас, този в Стамболийски, приключва дейност
От Нова година обаче заводът ще затвори. Заради обезщетенията, които вече се договарят,...
07.11 | 08:56
-
Кога идва студът?
07.11 | 08:03
-
Какво ще се случи с икономиката на Европа след победата на Доналд Тръмп в САЩ
Според него инфлацията в еврозоната ще бъде относително висока.
07.11 | 09:30
-
Язовир "Тича" е с критично ниски нива
Воден режим в близо 70 населени места в Търговищко
07.11 | 09:59