Китай с нова туристическа политика 23.02 | 09:03

Амбициите на страната са да стане най-посещаваната дестинация до 2015 г.

От Ивета Бебова

Докато повече страни се надяват да привлекат туристи с природни или исторически забележителности, Китай обяви, че културата ще бъде в центъра на туристическата й политика през 2011 г.

Страната смята да организира редица културни мероприятия, с които да провокира интереса на туристите.

В момента Китай е третата най-посещавана страна, с 55,98 милиона посетители, след Франция (78,95 милиона) и САЩ (60,88 милиона). Американската туристическа организация прогнозира, че до 2015 г. китайският туристически сектор ще отбележи възход и страната ще стане най-примамливата туристическа дестинация.

Китайското правителство обяви, че стартира кампанията "Китайска културна обиколка 2011". Целта е да се насърчат туроператори да организират повече екскурзии, които да представят културата на страната.

"Да усетиш културата на страната като научиш китайски, кунг фу или как да готвиш традиционна китайска кухня е основната идея на туристическия сектор за тази година", казва Дейвид Денг, управител на Китайската международна туристическа организация пред сайта Chinatravel.com.

Една от основните атракции ще бъде Пекинският национален музей на Китай, който ще отвори врати на 1 април, след 3-годишно обновяване и вложени близо 280 млн. евро.

След ремонта площта на музея е 20 000 кв. м, три пъти повече отколкото преди. Китайската държавната администрация за културното наследство е дарила на музея над 390 000 културни реликви, което прави броя на артефактите над 1 милион.

Предвижда се до 2015 г. да се изгради нова 16-километрова влакова линия към провинцията, която да насърчи туристите да започнат да посещават и по-малко познатите туристически райони, а не само традиционните Пекин и Шанхай.

Китайките медии също участват активно в новата идея за популяризиране на туризма. Те отразяват слабо известни до момента културни събития като – фестивалa за оцеляване в планината Фанджикг и фестивалa на пещерите в планината Джихин. Идеята е скоро те да се превърнат във важни международни събития, които всяка година да привличат хиляди посетители.

"Чужденците са свидетели на промяната, която се случва. Навсякъде се говори за това, което се случва в Китай. Туристите искат да дойдат и да го видят с очите си", казва Бо Уанг, собственик на туристическа агенция, пред China Daily.

Водещи

Най-четени