Липсата на реклама обрича археологическите ни обекти на забрава 22.11 | 14:13

Археолозите настояват за по-качествена реклама на историческото богатство. Внасят предложенията си в Министерството на туризма

От Теодора Кокаланова

Туроператори от България и Русия ще се срещнат в Санкт Петербург този уикенд. Туристическият бранш у нас ще представи възможностите за културен туризъм и последните постижения на нашата археология при възстановяване на паметници от епохата на траките.

За последните две години 100 млн. лв. са използвани от европрограми за подобряване на инфраструктурата на обекти като светилището Перперикон и гробниците в Долината на тракийските царе. Японското правителство дари други 3 млн. долара за реставрация и дейности по консервиране на Александровската гробница, открита през 2000 г. от проф. Георги Китов до Хасково.

Липсата на реклама е първият проблем смята археологът проф. Николай Овчаров. Вторият са лошите пътища. Така например, за да стигнат туристи от Златни пясъци до Перперикон, трябва да пътуват поне три дни. След посещение на тракийското светилище Перперикон туристите също имат предложения.

Те споделят, че трудно се ориентират по картите коя част от археологическия комплекс какво представлява, съобщи TV7. Липсват достатъчно указателни табели с пояснения. Това от друга стана пречи не само за разглеждането на обекта, а и за вникване в неговата историческа важност и монументалност. Ресурсът е налице – забележителни културно-исторически паметници. Легенди и предания за реклама – в изобилие. 

 

 

Водещи

Най-четени