Първи сме в класация в ЕС! Сайтовете ни за туристически услуги - без грешка 14.04 | 21:59
Според проверка на ЕК само 62% от уебсайтове правят това и са изрядни
Слънцето все по-често ни радва, а лятото чука на вратата. Наближават и летните отпуски с идването на летните жеги. Напълно подходящо време за почивка и екскурзии.
Но ако сте решили да резервирате мечтаната си ваканция в интернет, трябва да бъдете много внимателни.
Оказва се, че доста уебсайтове за туристически услуги злоупотребяват и не зачитат европейското законодателство за защита на потребителите.
Според проверка на ЕК само 62% от уебсайтове правят това и са изрядни.
Останалите 38% могат да очакват по-нататъшни насрещни мерки, тъй като европейските органи продължават да работят за гарантиране на това, че правата на потребителите се спазват изцяло.
Проучването, координирано от Европейската комисия, е проведено от националните органи в областта на защитата на потребителите в отделните страни-членки на ЕС.
Сред проверените сайтове има и български. От общо 17 родни уебсайта, 17 са били изрядни и без нарушения.
От проверените 382 сайта за туристически услуги само нашите се оказват отличници, което ни поставя на първо място в проучването по спазване на европейските права на потребителите.
С най-много нарушения са англиските сайтове - цели 74.
Уебсайтовете са били проверявани дали информацията за основните характеристики на услугите е лесно достъпна, дали цената е посочена на достатъчно ранен етап и дали тя включва допълнителни разходи.
Освен това е проверявано дали са предоставени електронни адреси, на които могат да се изпращат въпроси и жалби; и дали уебсайтовете предоставят на потребителя реда и условията за ползване, написани на ясен и разбираем език, преди самата покупка.
Според резултатите от проучването е установено, че при 30% от уебсайтовете липсва задължителната информация за самоличността на търговците, и по-конкретно за техните електронни адреси, лишаваща потребителите от възможност за ефективна обратна връзка.
157 сайта за туристически услуги пък нямали ясни инструкции как да се подаде жалба.
Цели 133 уебсайта са пропуснали да дадат възможност допълнителните разходи, като например такса за багаж, застраховка и такса за качване на борда с приоритет, да бъдат изрично избрани.
Крайната цена на услугата не се посочва предварително, когато на екрана се афишират основните елементи на резервацията. 112 уебсайта или 20% не съдържали тази информация, констатират още от ЕК.
Водещи
-
Бившата на Джизъса бясна: Лъжа е, че сме заедно с Благо!
Не съм го виждала от развода, категорична е хубавицата
28.04 | 12:40
-
Валери Йорданов и директорът на Народния загубиха дела един срещу друг
Всеки от двамата е осъден да плати по 400 лева съдебни разноски на другия
28.04 | 12:20
-
Вирусите, които ни атакуват тази пролет
Настъпването на пролетта е свързано с разпространението на редица инфекциозни заболявания с...
28.04 | 12:00
-
Интензивен трафик на някои от граничните пунктове с Румъния
На останалите ГКПП-та е спокойно
28.04 | 12:00
Най-четени
-
Плугчиева: Начело на МВнР трябваше да застане кариерен дипломат
Няма нужда да стоя там, където не ползват съветите ми, коментира тя оттеглянето си от кабинета
28.04 | 10:00
-
Златен часовник на богаташ от "Титаник" е продаден на търг за 900 000 паунда
Първоначално очакваната цена е била 150 хиляди паунда
28.04 | 11:00
-
Пореден спад в цените на основните хранителни продукти на борсите
Минимално поскъпват кравето сирене и кашкавалът тип "Витоша"
28.04 | 10:20