Туризмът залага на детския талант 18.08 | 07:36

Организирането на детски фестивали и почивки се оказва печеливша пазарна ниша

От Теодора Кокаланова

Организирането на детско летуване е пазарна ниша на която заложиха голяма част от представителите на туристическия бизнес у нас. Докато преди време имаше един международен детски лагер - този в Равда и един Международен младежки център в Приморско, сега местата, където може да се прекара забавна и полезна ваканция са десетки.

Интересът към тази ниша в туризма има ясна икономическа обосновка - деца туристи от Русия, Украйна, Беларус влизат в България без визи на базата на спогодба между ЕС и тези страни, обясняват туроператори. Обикновено това става с писмо от страна на кмета на съответната община до консулските служби, с което се удостоверява кои групи деца пристигат у нас по линията на културния обмен.

Това означава по-евтина почивка за клиента и по-опростена процедура за организаторите. Лагерите условно могат да се разделят на две групи. В първата влизат бази, построени специално за тази цел. Във втората са хотелите, пригодени за това. 

Едно от обясненията на туроператорите е свързано с установената традиция в Русия. Там е прието семейството да изпрати децата си на лагер през лятото. По думите на организаторите ако се налага, за това се пести през цялата година, информира в. "24 часа". Тенденцията е все повече места у нас да предлагат организирана почивка за деца.

Водещи

Най-четени