Холивудски звезди рекламират България като туристическа дестинация 11.10 | 17:50

Снимането на филмови хитове у нас ще докара туристи, очаква Николина Ангелкова

От Ростислава Иванова

Министерството на туризма избра нестандартен начин за рекламиране на България като туристическа дестинация пред света. Екипът на министър Николина Ангелкова разработи рекламен клип, в който страната ни се промотира от холивудските актьори Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, режисьорът Том Кърк и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.

Днес клипът, изготвен от "Nu Boyana Film Studios", бе представен официално от Ангелкова. Тя обясни, че работата по крипа е продължила близо 10 месеца и е "сред най-добрите примери за публично-частно партньорство".

За създаването на клипа не са инвестирани държавни средства, каза министърът, цитирана от своя пресцентър. По думите й "с видеото се променя начинът, по който България иска да бъде възприемана и популяризирана".

Ангелкова подписа днес Соразумение за партньорство с директора на филмовите студия Ярив Лернер, по силата на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм у нас.

"Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България", посочи Ангелкова. И допълни, че примерите в световен мащаб са красноречиви: туристите в Англия са станали с около 50% повече след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд пък са отчели ръст от около 22% след премиерата на "Плажът" с Леонардо ди Каприо, а Хърватия се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала "Игра на тронове".

"Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма", смята министърът на туризма.

Ярив Лернер пък подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта, че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана. Киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места, посочи Лернер.

Работна група в Министерството на икономиката ще разработи стимули за насърчаване на киноиндустрията, каза още Ангелкова. Освен в интернет, телевизията и на международни изложения, новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за "Оскар" в Лос Анжелис на филма "Съдилището".

Клипът може да бъде видян тук

Водещи