Каним китайския бизнес да инвестира у нас 29.04 | 15:24

Над 50 китайски компании се заинтересуваха от бизнес възможностите в България

От Георги Георгиев

Над 50 китайски компании и 15 български имаха възможност да се запознаят с бизнес средата и инвестиционните условия, които двете страни предлагат. Това стана по време на организирания от Министерство на икономиката и енергетиката българо-китайски бизнес форум в посолството на България в Пекин.

Форумът се състоя в рамките на посещението на българската делегация, ръководена от заместник-министъра на икономиката и енергетиката Красин Димитров в Китай за 15-ата сесия на българо-китайската междуправителствена смесена комисия за икономическо сътрудничество.

Към събитието интерес проявиха български компании в сферата на енергетиката, пътната и железопътна инфраструктура, финансови консултации и мениджмънт, индустриални зони, сертификация на продукти, винопроизводство и др., които представиха и конкретни проекти в рамките на двустранни срещи с китайски фирми.

В рамките на форума "Национална компания индустриални зони” ЕАД и Високотехнологичен парк Джунгуанцун, Китай подписаха и Меморандум за сътрудничество.1266446

Снимка: Министерство на икономиката и енергетиката

Независимо от икономическата криза, която повлия и някои водещи икономики в Европа, България съумя да запази положителните темпове на развитие и стабилност на своята фискална политика.

"Ръстът на БВП на България е над средния за страните от ЕС, поддържаме едно от най-ниските нива на бюджетен дефицит и съотношение на държавен дълг към БВП. Независимо от кризата, банковата система в страната остана стабилна", запозна участниците във форума зам.-министър Красин Димитров. Той подчерта пред китайския бизнес, че България предоставя безмитен достъп до пазара на ЕС.

Със своето географско положение, страната ни е важен транзитен център между пазарите на ЕС, Близкия Изток, Северна Африка, Русия и страните от ОНД. Развива модерна транспортна и логистична инфраструктура, които съчетани с достъпа ни до морски транспорт на пристанищата на Черно море и транспорта по река Дунав, я превръщат в основен водещ транспортен и транзитен център.

Икономическите затруднения и свитото търсене в Европа през последните години мотивираха бизнеса да търси нови възможности за ръст на експорта към бързоразвиващите се икономики на Азия, в това число и към огромния китайски пазар.

Китай вече се нарежда на второ място след Турция сред експортните дестинации на България извън Европейския съюз. През 2013 г. стокообменът между България и Китай достига 1.884 млрд. долара, от които български износ за Китай е 864 млн. долара и бележи ръст от 13.4%.

Редица български стоки могат да присъстват по-осезаемо на китайския пазар, като за нас е особено важно улесняването на процедурите за внос в Китай на българска селскостопанска продукция и хранителни стоки. Други стоки с потенциал за по-широко присъствие на китайския пазар са вина, минерална вода, изделия от етерични масла и особено от розово масло, стоки на машиностроенето, електрониката и електротехниката.

"Не на последно място бих искал да Ви поканя да се възползвате и от прекрасните условия за туризъм, които предлага страната ни. От 2007 г. България се ползва със статут на одобрена туристическа дестинация за китайските туристи. Със своите климатични и природни дадености, хилядолетна история и култура, България е интересна туристическа дестинация, която може да предложи отлични условия на китайските туристи за голф и културен туризъм, разполагаме с качествена база за спа туризъм и балнеолечение. Малко известен е и фактът, че България има над 600 минерални извора."

С тези думи зам.-министър Красин Димитров покани китайските гости да посетят и опознаят България като туристическа дестинация.

Водещи

Най-четени