Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама 14.06 | 16:50
Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели
Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.
Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.
А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.
Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".
Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.
В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.
Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.
Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.
Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.
Златната среда в блоговете
Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.
Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.
Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.
Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.
Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.
Водещи
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Фон дер Лайен за мирния план за Украйна: Да включва още влизане в ЕС и НАТО
Тя призова "централната“ роля на Европейския съюз да бъде "напълно призната
23.11 | 17:00
Най-четени
-
ОИК-Варна не е разгледала сигналите за отстраняване на Коцев - той остава кмет, засега
"Победа за варненци!", заявиха от ПП, обявявайки, че заседанието на комисият е приключило
23.11 | 13:00
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Жена обра касата на църква пред детето си
Кадри от деянието бяха публикувани в социалните мрежи и предизвикаха вълна от възмущение
23.11 | 12:20
-
Атанас Зафиров: Няма място за безцелни промени между двете четения на бюджета
По темата "Лукойл" вицепремиерът и лидер на БСП подчерта, че се е избегнала сериозна кризисна...
23.11 | 14:30