По-малко бюрокрация и повече електронни услуги в София 23.04 | 16:09
Онлайн порталът на Столична община ще работи 24 часа
В Столична община бяха представени компоненти от разработваната автоматизирана система за 50 от основните административни услуги за гражданите и фирмите – като електронния портал за подаване на заявления за електронни административни услуги и управление на процесите за реализация на конкретните услуги.
На събитието присъстваха Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и Роман Василев, министър за развитие на електронно правителство, представители на министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, журналисти.
Електронните услуги имат редица предимства.
Те спестяват на гражданите и бизнеса време и ресурси, защото заявката се прави през интернет, без да се ходи и да се чака на гише, а системата работи 24 часа в денонощието без почивен ден.
При ползване на електронни услуги не се губи време за събиране на допълнителни документи, които могат да се изискат по административен път.
Електронните документи се получават директно чрез портала, ако потребителят желае да получи електронен документ, а при получаването им на гише – потребителят е предварително информиран, че може да си получи документа.
Междувременно потребителите могат да получават помощ и отговори на въпроси, свързани с ползване на услугите, директно през портала или по телефона.
Електронните услуги гарантират информираност и прозрачност на техните ползватели.
Статусът на услугата се вижда на портала във всеки един етап от изпълнението.
Списъкът с необходими документи, които трябва да се приложат към заявката за услуга, е пълен, точен и ясен.
При липсващи или погрешно приложени документи, потребителите получават детайлни инструкции и възможност за корекция.
Системата за обратна връзка осигурява проследимост и ефективност в комуникацията с потребителите.
"Готовността на Столична община за предоставяне на електронни услуги е важна стъпка към изграждането на единна административна среда за обмен на информация по електронен път”, каза министър Роман Василев.
"Електронните услуги ще гарантират прозрачност и ефективност, а това, сигурен съм, ще бъде полезно както за гражданите и бизнеса, така и за самата администрация”, добави министър Василев.
Водещи
-
Столична община: Не очакваме проблеми със снегопочистването в София
Относно голямата обществена поръчка за отпадъците в София, Надежда Бобчева каза, че днес вече...
21.11 | 18:00
-
Служител на НОИ: Няма да има пенсии, ако спрем да работим
Те искат 20% увеличение на фонда за възнаграждения вместо предвидените 5%
21.11 | 17:20
-
Защо конфликтът може да бъде най-здравословното нещо за вашата връзка
Те вече не се опитвали да се „поправят“ един друг, нито да се обвиняват или патологизират....
21.11 | 16:45
-
Служители на НОИ излизат на протест
Малко по-късно протести ще има и в други градове на страната.
21.11 | 16:30
Най-четени
-
Адвокат: Задължително обжалвайте, ако получите фиш за превишена скорост
Новата система за контрол на средната скорост обещава повече безопасност по пътищата, но...
21.11 | 15:30
-
Добра новина за собственици на апартаменти в Елените
Премахват се покрития върху реката, не жилищни сгради
21.11 | 10:44
-
Поверия и обичаи за Деня на християнското семейство
Препоръчва се вярващите да се изповядат предния ден
21.11 | 11:45
-
Ваня Григорова: Цените в София скачат, а паркингите още ги няма
Пари има, но решения няма
21.11 | 12:15