Прокопани са първите 400 м от новия тунел „Железница“ на „Струма“ 18.02 | 16:16
Когато бъде завършено, 2-километровото съоръжение ще стане най-дългото такова у нас

Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на автомагистрала "Струма". Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т.н. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.
Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.
Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.
Водещи
-
Всяка пета фирма у нас планира съкращения
Според госта автомобилната индустрия ще намали своя персонал. Свидетели сме на намаляване на...
23.04 | 13:59
-
Лидерът на "Спаси София" посочи проекти, които "дори ГЕРБ не си позволиха да направят"
"Кой "натресе" Богдана Панайотова за главен архитект, защото това беше капката, която преля...
23.04 | 13:45
-
Владимир Путин: Русия осъзнава тежката ситуация на Балканите
Москва и Белград затвърждават съюзническите си отношения чрез църковна дипломация
23.04 | 13:30
-
Желязков: За 100 дни приехме своите програма и бюджет, преминахме през два вота на недоверие
Правителството отбелязва 100 дни през тази седмица
23.04 | 13:15
Най-четени
-
Българска делегация, водена от Росен Желязков, ще бъде на погребението на папа Франциск
В делегацията ще участват още вицепремиерите Атанас Зафиров и Гроздан Караджов.
23.04 | 10:15
-
Фирмите продават "овче" сирене с над 60% краве мляко
Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
23.04 | 10:59
-
Днес празнуваме Светла сряда с обичаи за дъжд и защита от болести
Ладино хоро - магия в движение
23.04 | 09:15
-
За нормален живот човек се нуждае от близо 2000 лева месечно
Български парадокс: По-бедни, но с по-скъпи стоки
23.04 | 10:30