Мъжете също пазаруват онлайн! 16.06 | 14:51
Големият избор от стоки за тях не е решаващ, важно е да се купува бързо и лесно

Пазаруването е типично женска страст. Страст, която стремглаво завладя и интернет. Всички знаят, че дамите обожават да разглеждат витрини, картинки, снимки... и покрай разглеждането емоционално да взимат решения, че искат веднага да се сдобият с определен изобразен продукт.
Но! Това съвсем не означава, че мъжката част от онлайн аудиторията не се интересува от пазаруване в мрежата. Напротив – скорошно проучване на iProspect показа, че 70% от американците от мъжки пол правят проучвания и поръчки в сферата на модата, като 67% от тях са заявявали повече от една поръчка всеки месец през изминалата година. Резултатът: според IBM продажбите на мъжки облекла са нараснали с 8,26% през първата половина на тази година. Ако това е най-големият растеж в категорията, който е наблюдаван от години.
Мъжкият онлайн пазар нарасна драстично с лансирането на онлайн магазини като Mr. Porter, Birchbox Man, Dollar Shave Club и други. Според сайта за мъжка аудитория Div.bg сред основните тенденции, които доведоха до този ръст, са:
Достъпът
Преди десет години козметичните продукти за мъже, както и повечето облекла, се избираха на локална база и зависеха от магазините на местно ниво, и от моловете. Ако погледнем към медиите, ще осъзнаем, че и мъжките списания, които трябва да дават идеи за евентуални покупки, бяха минимален брой.
С развитието на онлайн магазините, мъжките сайтове (като Div.bg) и социалните мрежи, мъжете сега имат достъп до по-голям избор в сравнение с този от миналото. Точно това създаде нов и непрекъснато нарастващ апетит към стила и продуктите на модата. В допълнение онлайн търговците могат да разберат от какво имат нужда мъжете по начин, който "офлайн" колегите им не могат да достигнат до клиента си. Например, едно неотдавнашно проучване на тенденциите в модната индустрия показа, че 37% от мъжете проверяват социалните мрежи за идеи за пазаруване, за сравнение на местата за пазаруване, както и друга подобна информация.
По-малкото е повече
За много жени изобилието и разнообразието са ключови. За повечето мъже обикновено нещата стоят по обратния начин. Само с един поглед към шкафчето с козметика над мивката в банята или на някой рафт в стаята му можете да придобиете ясната представа, че един мъж използва малък набор от продукти само с изключително значение. Една обикновена дреха, като сако например, може да задоволи много от стилните му нужди. При мъжете не става дума за обема на предоставения избор, а за правилните неща, които да паснат на разнообразните му нужди. Концепции като пазаруване с допълнение от стайлинг услуги или колекции с готови визии, като тези на Gilt Men, са отличните "оръжия" за търговците, които се целят в онлайн клиентите си от мъжки пол.
Леснотата е ключова
Когато става дума за поръчки, мъжете просто искат да вземат това, което им трябва, и то - да го направят възможно най-бързо. Това не означава обаче, че те не вкарват мисъл и време за това, което купуват или че не разглеждат разни неща. Но леснотата и достъпът са едни от най-важните компоненти на онлайн пазаруването.
Ето защо идеята за регистрация започва да се развива все по-сериозно в мъжката онлайн търговия. Този вид услуги изискват малко повече от минута и за удобството на всеки мъж му подсигуряват всичко, от което има нужда. Не е изненадващо тогава защо все повече такива магазини виждат бял свят.
Нишата предлага възможност
Нова вълна от компании, марки и търговци запълват едни специфични ниши. Това могат да бъдат специфичен тип тяло, обувки или някои други специални нужди. Компании като Karmaloop например удариха сферата в модата, свързана с градския стил, докато Mr. Porter е насочен главно към по-професионалния тип мъже.
Лоялността има значение
Средностатистическият клиент ще се връща към даден продукт, който смята, че ще използва пак и пак. Постоянството възниква в зависимост от пола, приходите или други фактори, които ръководят онлайн и офлайн покупките. От постоянството си към мъжете и не само към техните нужди, а и към начина, по който им се предлагат нещата, множество компании си подсигуриха и поддържат солидния брой от лоялни клиенти от мъжки пол. Новоизгряващи компании, без значение дали работят в сферата на онлайн стайлинга, абонаментната търговия, специализирани онлайн услуги или имат онлайн магазин за мъжка мода с ненормални отстъпки, могат да постигнат същия ефект като се придържат към това което мотивира клиентите да пазаруват. Това също така може да помогне за привличането на мъжете към дадена марка и съответно за задържането им като клиенти.
Водещи
-
Девойките ни от ансамбъла се окичиха със злато пак
Те отвяха коткуренцията в многобоя на Европейската купа по художествена гимнастика, която се...
17.05 | 16:20
-
Волгин: Днес отменят референдума, утре ще отменят и изборите
Искаме хората да бъдат питани! Въпросът не е за еврото, а за демокрацията, заяви...
17.05 | 16:00
-
Поредна магнитна буря връхлетя Земята
Ето колко време ще продължи и как да се предпазим
17.05 | 15:30
-
БОК отвърна удара: Писмото на МОК няма правна сила по българското законодателство
Знаех за писмото от 6 май, но мълчах, каментира Стефка Костадинова
17.05 | 15:00
Най-четени
-
Емил Радев преди всички: Конвергентният доклад за България е положителен
След няколко дни той ще бъде представен, уточне евродепутатът от ГЕРБ
17.05 | 10:00
-
София без наземен градски транспорт и през уикенда
Метрото ще рабти по празнично разписание
17.05 | 09:15
-
Денков: Има рекет и изнудване срещу ръководството на СО
Без съмнение има политическа атака, заяви още той
17.05 | 11:00