Най-търсените удобства при онлайн пазаруване 12.06 | 13:24
С развитието на електронната търговия клиентите имат все по-специфични очаквания

Отдавна за никого не е чудно, че пазаруването по интернет непрекъснато увеличава своите привърженици. Броят на сайтовете, които продават различни стоки и услуги, е невероятно голям, а географските граници като че ли не съществуват, стига човек да има желание да се сдобие с даден продукт, който се предлага онлайн.
За компаниите, които са се насочили в този бизнес, от основно значение е да познават нагласите на потребителите и как се изменят те с времето. Така, докато преди години основна грижа на купувача може да е бил въпросът дали поръчаният пакет ще пристигне, то сега хората имат много по-специфични надежди и изисквания към онлайн търговците.
Според публикувано днес проучване на изследователската компания comScore сред основните удобства, които търсят пазаруващите по интернет, е възможността за избор на датата на доставка. В момента малко онлайн магазини предлагат такава опция, а неудовлетворението от тази липса се забелязва особено силно.
Другата най-трудно постижима опция е пренасочването на покупката от един адрес към друг, което се случва с много усилия, смятат участвалите в проучването на компанията клиенти на електронни магазини.
Все пак като цяло пазаруващите в интернет са преобладаващо доволни – такъв отговор са дали цели 86%. Като предимства са посочени голямото разнообразие от стоки, които могат да се открият онлайн, възможността за проследяване пътя на закупения продукт, опциите за безплатна доставка и др.
Всъщност що се отнася до безплатните доставки хората обикновено не очакват покупката да им бъде донесена без пари. Такива нагласи се пораждат, ако стойността на закупеното е средно над 50 долара. А около 60% от онлайн транзакциите са на стойност над 50 долара. За по-дребните покупки често се използва еднаква такса за доставка.
Като много важни за клиентите се сочат и възможностите за връщане на закупена стока или нейната замяна срещу друга. Хората изискват да получат ясни правила как се случва това и често остават недоволни от настоящата ситуация в някои магазини.
Хубавото при пазаруването в интернет е, че потребителите могат бързо да сравнят цената на продукта, който търсят, в различните сайтове. Когато правят такова сравнение, купувачите всъщност много рядко избират най-ниската цена. От доста време хората са се научили, че е нужно да проучат всички условия по доставката и че понякога същата тази доставка може да вдигне крайната цена доста над обявеното.
Освен това се взимат предвид и времето за получаване, потребителските отзиви, репутацията на магазина. Последното се оказва ключов фактор за привличането на нови клиенти – препоръката от останал доволен близък човек подтиква потребителя да потърси именно съответния сайт за електронно пазаруване.
Дадените отговори от онлайн купувачи са анализирани доста детайлно в доклада на comScore. По различните критерии и показатели услугите и функционалностите на онлайн магазините получават различна подредба по важност. Откроява се обаче един основен мотив. На първо място в нагласите на потребителите винаги остава лесната и бърза възможност да се откажеш от закупуването на продукта или продуктите, дори и да си прекарал много време в разглеждане и подбор.
Около 80% от купувачите са имали случаи, в които са напълвали виртуалната си количка и са излизали от сайта точно в момента преди покупката. Това представляват огромни пропуснати ползи за търговците, но лесният изход от системата на практика е определящ за лоялността на потребителите и връщането им точно в този електронен магазин.
Пък и препълването на количката невинаги е било правено с идеята да се закупят всичките избрани стоки. В много случаи клиентите просто са проверявали какво (още) могат да си изберат, за да влязат в условията за безплатна доставка. А ако наистина искат дадени стоки, още веднъж се налага като извод, цената на доставката не е определяща – купувачът би платил нея, а не би дал повече пари за допълнителни артикули.
Проучването е направено въз основа на данни, получени от 3 100 американци, пазаруващи онлайн. Отговорите им са дадени през февруари 2012 г. Всеки един от запитаните е бил направил поне две поръчки по интернет през предходните три месеца.
Водещи
-
Важна новина за пенсионните фондове и еврото
"Ние сме абсолютно готови и решени във всяка една таква ситуация да реагираме и съответно да...
11.09 | 16:30
-
"Енерго-Про": От „Български пощи“ не ни превеждат събраните суми за ток
Най-засегнати са възрастните хора
11.09 | 15:30
-
Млад австриец загина при инцидент в България
"Обичам приключенията“, споделя Мориц в едно от последните си послания, обяснявайки какво го...
11.09 | 14:59
Най-четени
-
ДБ призоваха: Има само една достойна стъпка - моментална оставка на МВР министъра
По думите на Мирчев ресорното министерство се е превърнало в една фасада.
11.09 | 10:15
-
Желязков: Съпротивата срещу еврото е политическа, а не икономическа
Той подчерта, че опонентите на еврото използват темата преди всичко за политически цели, за да...
11.09 | 12:00
-
Седмица след дерайлирането на трамвая в София: Обвиняемият се изправя отново пред съда
Случаят е от 2 септември и се разигра в района на румънското посолство. По чудо няма...
11.09 | 10:30
-
Как се отчита потреблението на топлата вода при профилактика?
"Когато има авария и до апартамента ни не стига топла вода, кранчето на топлата вода трябва да...
11.09 | 12:45