Онлайн потребителите са най-често жертви на услугите на авиокомпаниите 25.10 | 15:06
Чести са и нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки
![Онлайн потребителите са най-често жертви на услугите на авиокомпаниите](http://inews.bg/pictures/1816-1_1004.jpg)
Българските потребители най-често стават жертви на авиокомпаниите при закъснения или анулиране на полети. Чести са и нелоялни практики в интернет, свързани с недоставени стоки, обясни на пресконференция Венцислав Петков – консултант в Европейския потребителски център в България, цитиран от агенция „Фокус”.
Важно е потребителите да знаят, че в срок от 7 работни дни може да се анулира договорът за покупка по интернет в България. Срокът тече от датата на доставка до датата на плащане. Ако се върне стоката по пощата с обратната разписка, пощенските разходи обаче са за сметка на потребителя.
Венцислав Петков обясни, че когато пазарува в интернет, потребителят първо трябва да провери какви данни за контакти е оставил продавачът – ако липсва електронен адрес и формуляр за обратна връзка, това би могло да означава, че продавачът не иска да бъде осъществяван контакт след продажбата и да затрудни рекламацията впоследствие.
Трябва да се проверят сроковете и условията на продавача относно правата на потребителя. Ако няма такива, това може да създаде трудности при предявяване на рекламация. Добре е да се направи търсене в Интернет с името на търговеца, защото е много вероятно хора с проблеми да са ги споделили в специалните форуми.
Добре е да се провери и кой притежава домейна на сайта, кой го е регистрирал и в коя държава. Искането на голяма сума пари като капаро без доставяне на стока е индикация за измама. Друга уловка е представянето на човек за служител на фирмата, който твърди, че ще придвижи по-лесно продажбата и ще направи отстъпки.
Добре е да се изискват сертификати и документи за качество – особено за търгове и аукциони. Желателно е в интернет да се пазарува чрез кредитни карти, за да може да се оспори по-лесно транзакцията през банката. Стока, поръчана онлайн, не може да бъде доставена за повече от 30 дни. Забранено е да се получава спам от търговския сайт, това се смята за агресивна практика.
Правата на потребителите в Интернет не важат за храни и напитки, кетъринг, самолетни билети, пазаруване от физически лица в страници като eBay, финансови услуги, за които важат други правила и договори за покупко-продажба на недвижими имоти.
Продажбата на лекарства и други медицински продукти в интернет е забранена – контролът там е занижен и може да има опасни продукти, подчерта Петков.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни
10.02 | 15:30