ФИА направи промени в правилата за регулиране на двигателите 23.06 | 07:27
Отборите ще могат да използват само 10% от мощността на мотора, когато няма активно подаване на газ

ФИА уведоми официално отборите във Формула 1 за новите правила, които се отнасят за регулиращата двигателна система за обдухването на дуфузьорите при спряно подаване на газ. Идеята е отборите да не могат да правят различни настройки на двигателите по време на квалификациите и на Гран При на Валенсия.
Това е само първата крачка към промените, като по време на състезанието във Великобритания тимовете ще могат да използват само 10% от мощността на мотора, когато няма активно подаване на газ.
По този начин ще се избегне процесът, известен като "горещо обдухване" - той се получава, когато пилотът изцяло махне крака си от педала на газта, но отпадъчните газове се насочват към задния дифузьор на болида и по този начин се осигурява по-добро притискане, а притокът на бензин към двигателя се спира.
Разбира се, толкова сериозна промяна ще се отрази негативно най-вече на Ред Бул, които в момента се радват на най-добре развита аеродинамична част и се очаква да загубят най-голямото си предимство пред конкуренцията.
Един от големите доставчици на двигатели във Формула 1 Рено обаче подчертава, че всички отбори ще бъдат потърпевши от новите правила, макар още да не може да се изчислят точно параметрите на влошаване на представянето на колата на пистата.
"Трудно е да преценим как ще ни се отрази промяната", сподели техническият директор на Рено Джеймс Алисън в официалния сайт на компанията. "Всичко ще се отнася до това, колко точно притискане ще загуби болида и до каква степен тази загуба ще повлияе на баланса му. Заради тези нови правила излиза, че всички коли ще са по-нестабилни, когато се натисне спирачката."
"Възможно е обаче да не сме много засегнати, защото нашата изпускателна система дава своя ефект някъде по средата на болида и когато спре да работи, не се отразява особено на аеродинамиката", продължава Алисън.
"При задния вентилатор обаче притискането от изпускателите се генерира изцяло в задната част на болида. Когато се редуцира обдухването, ще се получи много повече нестабилност и недозавиване на изхода от завоите и не толкова при влизането в тях. Ще разберем всичко на Силвърстоун."
Водещи
-
Какви са емоциите след второто място на България на Световното по волейбол
Той е категоричен, че това няма да е последният финал за момчетата и следващата им цел са...
29.09 | 12:00
-
Приблизително 50% от питейната вода у нас изтича и се губи по водопреносната мрежа
За това какви са причините и какво трябва да се направи, е разговорът с проф. Емил Гачев
29.09 | 11:30
-
Безпрецедентни нахлувания на Русия във въздушното пространство на НАТО
Наред с инцидента в Полша, Естония съобщи, че руски военни самолети са навлезли в нейното...
29.09 | 10:27
Най-четени
-
Зафиров: Държавата е в състояние да реши водната криза и да се противопостави на спекулантите
Това заяви вицепремиерът и председател на Националния съвет на БСП Атанас Зафиров във Варна на...
29.09 | 10:15
-
Борисов: Националите по волейбол са истинските обединители на нацията
С тази победа „Скуадра адзура“ защити световната си титла от 2022 г. и завоюва общо пето злато...
29.09 | 09:59
-
Безпрецедентни нахлувания на Русия във въздушното пространство на НАТО
Наред с инцидента в Полша, Естония съобщи, че руски военни самолети са навлезли в нейното...
29.09 | 10:27
-
Честваме паметта на преподобния Киряк Отшелник
Много от светците на Църквата имат определението отшелници, защото са взимали решение да се...
29.09 | 08:30