ФИА иска да забрани изпреварването на колата за сигурност 28.06 | 12:33

Друга промяна, която се обсъжда, е въвеждането на максимален лимит за времетраенето на състезание

От Мариян Найденов

ФИА излезе с изявление, че ще търси нови промени в правилата на Формула 1, най-вече относно поведението и подреждането на болидите, докато на пистата е колата на сигурността. В момента състезателите, които изостават с една обиколка от лидера, могат да изпреварват колата на сигурността и да се наредят в края на колоната, преди надпреварата да се рестартира.

Идеята на ФИА е това да не бъде позволявано, защото по този начин се пречи на по-бързите болиди да развият достатъчно голяма скорост и да се конкурират с истинските си опоненти.

Техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг потвърди информацията, че все още не е постигнато съгласие около промените, но се очаква това да се случи в бъдеще.

"Това е на дневен ред", каза Уайтинг във Валенсия. "И преди сме опитвали нещо подобно, както знаете, но процедурата беше малко сложна. Мисля, че има по-прости начини за осъществяването на тези промени и ние обсъдихме няколко. Все още не сме постигнали съгласие за нищо".

"Съгласен съм, че когато рестартираме състезанието, не искаме изоставащи с една обиколка, защото разбъркват колоната".

Друга промяна, която се обсъжда, е въвеждането на максимален лимит за времетраенето на Гран При. В момента самото състезание има такъв времеви таван - два часа, но когато бъде обявен червен флаг, минутите или часовете на прекратяване се добавят към въпросните два часа, а не се смятат за част от самата надпревара.

По този начин в Канада видяхме рекордно дълго Гран При - четири часа и четири минути, което само по себе си предизвика проблеми. Според Уайтинг в бъдеще ФИА иска да избегне подобни ситуации.

"Мисля, че научихме две неща от прекратяването на състезание тази година - едното е, че трябва да дискутираме с отборите дали работата върху болидите е позволена и другото е относно това дали смяната на гуми по това време е допустима".

"Също така - нещо, за което не бях се сещал - може би трябва да помислим за максимален лимит на състезание, но това ще обсъдим с отборите", завърши Уайтинг.

Относно смяната на гуми имаше достатъчно спекулации по време на червения флаг в Монако, когато Себастиан Фетел постигна изключително дълъг стинг - около 60 обиколки, но след това спокойно смени гумите си, докато имаше прекратяване и спечели без проблеми. В противен случай се очакваше Фернандо Алонсо да има реален шанс да го задмине на пистата, защото се движеше с далеч по-нови гуми.

Най-четени