Видеоигрите - пресечна точка на религията и насилието 06.03 | 07:32
Двете чувствителни теми се преплитат, за да се създават вълнуващи сюжети

Връзката между насилието и видеоигрите е била обект на множество проучвания в миналото. Какво обаче се получава, когато електронните производители сложат в гейм-коктейла си и "щипка" религия?
Според ново проучване на Университета в Мисури резултатът е в появата на свързано с религията насилие, на което компютърните игри придават по-голяма тежест.
В изследването си докторантът по журналистика Грег Перолт проучил пет наскоро пуснати ролеви заглавия, чийто сюжет е обвързан с религиозната тематика - Mass Effect 2, Final Fantasy 13, Assassin’s Creed, Castlevania: Lords of Shadow и Elder Scrolls: Oblivion. Три от тези заглавия са с измислен религиозен сюжет, докато историята на останалите две се върти около делата на Римокатолическата църква.
Перолт играл и на петте игри, като в процеса на игра отбелязвал ключовите моменти и анализирал сцените, които носели най-силен религиозен отпечатък. Изводът, който впоследствие студентът направил, бил, че тези заглавия свързвали здраво религията с насилието.
"В повечето от тези игри се набляга на рицарите от ордена на Тамплиерите и на мотиви от кръстоносните походи", казва Перолт. В случая не само се наблягало на насилствената страна на религията, но във всяка от петте игри религията създавала проблеми, които основният персонаж трябвало да преодолее – дали в директна конфронтация с религиозни фанатици, дали в изчистване религиозна вина, коментира студентът.
Въпросът тук е дали видеоигрите произвеждат антирелигиозна пропаганда? От една страна, Перолт дава за пример Assassin’s Creed на френската Ubisoft, в която "добрите" герои принадлежат на орден от убийци, които трябва да спасят масите от господството на Римокатолическата църква и нейните рицари Тамплиери. От друга, са игри като Thane и Mass Effect 2, където организираната религия е представена в доста по-позитивна светлина.
Като цяло Перолт вярва, че макар да свързват религията и насилието, създателите на тези игри не се опитват нарочно да накърнят образа на религиозните институции.
"Вярвам, че те просто използват религията, за да създадат интересни места в сюжета на игрите. Ако погледнете компютърните игри като цяло, ще видите, че повечето от тях включват насилие под някаква форма. Причината - насилието е конфликт, а конфликтът е нещо вълнуващо за геймърите", заключава Перолт.
Водещи
-
Жена загина при тежка катастрофа между Лясковец и Долна Оряховица
Лек автомобил се е преобърнал в крайпътна нива
22.06 | 17:40
-
мс: Няма непосредствена заплаха за сигурността страната ни
Службите за сигурност следят ситуацията в Близкия изток и своевременно докладват на...
22.06 | 17:20
-
Трета световна титла за България насред София
Магдалена Вълкова спечели нов златен медал
22.06 | 16:40
Най-четени
-
Черният леопард е забелязан преди месеци край Исперих, открити са следи
Изготвен е профил на евентуалния собственик на дивото животно
22.06 | 12:40
-
Оше издирват избягалия хищних в природния парк "Шуменско плато"
Фотокапани, термокамери, дронове и десетки специалисти на терен се опитват да заловят...
22.06 | 10:20
-
Атаката на САЩ срещу Иран подготвя пазара на петрол за бум
От обезумели пазари на опции, до покачващи се цени на товарите и дизела - цялата тази...
22.06 | 12:00
-
Тагарев: Конфликтът с Иран няма да приключи толкова бързо
Заплахата за създаване на ядрено оръжие може би ще остане, дори ако допуснем, че много...
22.06 | 11:00