Видеоигрите - пресечна точка на религията и насилието 06.03 | 07:32
Двете чувствителни теми се преплитат, за да се създават вълнуващи сюжети
Връзката между насилието и видеоигрите е била обект на множество проучвания в миналото. Какво обаче се получава, когато електронните производители сложат в гейм-коктейла си и "щипка" религия?
Според ново проучване на Университета в Мисури резултатът е в появата на свързано с религията насилие, на което компютърните игри придават по-голяма тежест.
В изследването си докторантът по журналистика Грег Перолт проучил пет наскоро пуснати ролеви заглавия, чийто сюжет е обвързан с религиозната тематика - Mass Effect 2, Final Fantasy 13, Assassin’s Creed, Castlevania: Lords of Shadow и Elder Scrolls: Oblivion. Три от тези заглавия са с измислен религиозен сюжет, докато историята на останалите две се върти около делата на Римокатолическата църква.
Перолт играл и на петте игри, като в процеса на игра отбелязвал ключовите моменти и анализирал сцените, които носели най-силен религиозен отпечатък. Изводът, който впоследствие студентът направил, бил, че тези заглавия свързвали здраво религията с насилието.
"В повечето от тези игри се набляга на рицарите от ордена на Тамплиерите и на мотиви от кръстоносните походи", казва Перолт. В случая не само се наблягало на насилствената страна на религията, но във всяка от петте игри религията създавала проблеми, които основният персонаж трябвало да преодолее – дали в директна конфронтация с религиозни фанатици, дали в изчистване религиозна вина, коментира студентът.
Въпросът тук е дали видеоигрите произвеждат антирелигиозна пропаганда? От една страна, Перолт дава за пример Assassin’s Creed на френската Ubisoft, в която "добрите" герои принадлежат на орден от убийци, които трябва да спасят масите от господството на Римокатолическата църква и нейните рицари Тамплиери. От друга, са игри като Thane и Mass Effect 2, където организираната религия е представена в доста по-позитивна светлина.
Като цяло Перолт вярва, че макар да свързват религията и насилието, създателите на тези игри не се опитват нарочно да накърнят образа на религиозните институции.
"Вярвам, че те просто използват религията, за да създадат интересни места в сюжета на игрите. Ако погледнете компютърните игри като цяло, ще видите, че повечето от тях включват насилие под някаква форма. Причината - насилието е конфликт, а конфликтът е нещо вълнуващо за геймърите", заключава Перолт.
Водещи
-
София подготвя училища и градини за зимния сезон с наръчник за чист въздух
Сред тях са разширяването на метрото в София, подмяна на подвижния състав на наземния градски...
17.11 | 12:00
-
Гърция става ключов газов хъб за Украйна през България ОБЗОР
Това каза гръцкият премиер Кириакос Мицотакис на 16-ти ноември след срещата си с Володимир...
17.11 | 11:45
-
Председателят на АИКБ, счита че новият бюджет е добър за репресивния апарат
Липсва диалог
17.11 | 11:30
-
Обмен на левове в евро в пощите - срещу документ за самоличност
"Анонимни ползватели на услугата няма да има. Всички наши клиенти ще бъдат идентифицирани",...
17.11 | 10:45
Най-четени
-
Как ще пазаруваме от вендинг машини след 1 януари
Ако все пак ползвателите нямат карти - и в момента, и след 1 януари 2026 г. таксите за...
17.11 | 09:30
-
Над 80% от туристическите маршрути в българските планини остават в лошо състояние
Съвети за безопасност
17.11 | 09:59
-
Ако сте български пенсионер в чужбина, ето как да не изгубите пенсията си
Всички хора, които получават българска пенсия и живеят в чужбина имат задължение да подават...
17.11 | 09:15