Най-търсените удобства при онлайн пазаруване 12.06 | 13:24
С развитието на електронната търговия клиентите имат все по-специфични очаквания
Отдавна за никого не е чудно, че пазаруването по интернет непрекъснато увеличава своите привърженици. Броят на сайтовете, които продават различни стоки и услуги, е невероятно голям, а географските граници като че ли не съществуват, стига човек да има желание да се сдобие с даден продукт, който се предлага онлайн.
За компаниите, които са се насочили в този бизнес, от основно значение е да познават нагласите на потребителите и как се изменят те с времето. Така, докато преди години основна грижа на купувача може да е бил въпросът дали поръчаният пакет ще пристигне, то сега хората имат много по-специфични надежди и изисквания към онлайн търговците.
Според публикувано днес проучване на изследователската компания comScore сред основните удобства, които търсят пазаруващите по интернет, е възможността за избор на датата на доставка. В момента малко онлайн магазини предлагат такава опция, а неудовлетворението от тази липса се забелязва особено силно.
Другата най-трудно постижима опция е пренасочването на покупката от един адрес към друг, което се случва с много усилия, смятат участвалите в проучването на компанията клиенти на електронни магазини.
Все пак като цяло пазаруващите в интернет са преобладаващо доволни – такъв отговор са дали цели 86%. Като предимства са посочени голямото разнообразие от стоки, които могат да се открият онлайн, възможността за проследяване пътя на закупения продукт, опциите за безплатна доставка и др.
Всъщност що се отнася до безплатните доставки хората обикновено не очакват покупката да им бъде донесена без пари. Такива нагласи се пораждат, ако стойността на закупеното е средно над 50 долара. А около 60% от онлайн транзакциите са на стойност над 50 долара. За по-дребните покупки често се използва еднаква такса за доставка.
Като много важни за клиентите се сочат и възможностите за връщане на закупена стока или нейната замяна срещу друга. Хората изискват да получат ясни правила как се случва това и често остават недоволни от настоящата ситуация в някои магазини.
Хубавото при пазаруването в интернет е, че потребителите могат бързо да сравнят цената на продукта, който търсят, в различните сайтове. Когато правят такова сравнение, купувачите всъщност много рядко избират най-ниската цена. От доста време хората са се научили, че е нужно да проучат всички условия по доставката и че понякога същата тази доставка може да вдигне крайната цена доста над обявеното.
Освен това се взимат предвид и времето за получаване, потребителските отзиви, репутацията на магазина. Последното се оказва ключов фактор за привличането на нови клиенти – препоръката от останал доволен близък човек подтиква потребителя да потърси именно съответния сайт за електронно пазаруване.
Дадените отговори от онлайн купувачи са анализирани доста детайлно в доклада на comScore. По различните критерии и показатели услугите и функционалностите на онлайн магазините получават различна подредба по важност. Откроява се обаче един основен мотив. На първо място в нагласите на потребителите винаги остава лесната и бърза възможност да се откажеш от закупуването на продукта или продуктите, дори и да си прекарал много време в разглеждане и подбор.
Около 80% от купувачите са имали случаи, в които са напълвали виртуалната си количка и са излизали от сайта точно в момента преди покупката. Това представляват огромни пропуснати ползи за търговците, но лесният изход от системата на практика е определящ за лоялността на потребителите и връщането им точно в този електронен магазин.
Пък и препълването на количката невинаги е било правено с идеята да се закупят всичките избрани стоки. В много случаи клиентите просто са проверявали какво (още) могат да си изберат, за да влязат в условията за безплатна доставка. А ако наистина искат дадени стоки, още веднъж се налага като извод, цената на доставката не е определяща – купувачът би платил нея, а не би дал повече пари за допълнителни артикули.
Проучването е направено въз основа на данни, получени от 3 100 американци, пазаруващи онлайн. Отговорите им са дадени през февруари 2012 г. Всеки един от запитаните е бил направил поне две поръчки по интернет през предходните три месеца.
Водещи
-
Валерия Велева: ГЕРБ и ДПС са в легитимна уговорка
Подумите й това създава по-голямо спокойствие на правителството
25.10 | 18:00
-
Тръмп ще проведе среща с емира и с премиера на Катар на борда на Air Force 1
Държавният секретар на САЩ Марко Рубио ще се присъедини към него
25.10 | 17:19
-
Евтаназираха 194 животни в стопанството на Рилския манастир
В животновъдния обект на светата обител беше констатиран случай на шарка по дребните преживни...
25.10 | 17:00
-
Радостин Василев: Бюджетът ще дублира дефицита на 6-7 % и ще рефинансира с още 20 млрд. дълга
От МЕЧ се готвят за извънредни парламентарни избори, коментира той на среща с партийния актив...
25.10 | 17:40
Най-четени
-
Нови пожарни автомобили се очакват следващата година
Те ще бъдат изцяло колесни, верижни не са предвидени
25.10 | 10:40
-
Румяна Коларова: В България няма криза, а политическа драма
Драмата на Борисов е, че ще бъде приет бюджет, който няма да се хареса на коалиционните...
25.10 | 12:00
-
Григор Димитров се връща на корта
Гришо ще играе срещу французина Джовани Мпечи Перикар първия кръг на турнира по тенис на...
25.10 | 11:40