Западната дъга на Софийския околовръстен път готова лятото 23.01 | 13:13
От началото на лятото по 10 хил. души ще могат да минават по направлението

"През юли трябва да бъде завършен първият участък от около 3 км от Западната дъга на Софийския околовръстен път". Това обяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, която заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Стефан Чайков, провери напредъка в строителството на участъка.
Двамата инспектираха участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път - път ІІ-18 от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г.
Обектът се изпълнява в график. С изграждането на отсечката значително ще се облекчи трафикът от и към София, задръстванията ще намалеят и ще се пътува много по-безопасно, посочи регионалният министър.
На участъка се изграждат три големи съоръжения – пътен възел при бул. "Царица Йоана", който включва естакада с 18 отвора, пътен възел при бул. "Сливница" с естакада с 12 отвора и мост при река Какач.
Пътният възел при бул. "Сливница" е проектиран на три нива. С построяването му ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността при пътуване, обясни инж. Чайков.
Първото ниво е под нивото на съществуващото кръстовище. По него ще се осъществява транзитното движение по Софийския околовръстен път посока север – юг.
Второто ниво е на нивото на терена и ще бъде кръгово кръстовище с два дъговидни моста над СОП.
Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище. По нея ще преминава транзитният поток по направлението бул. "Сливница" – ГКПП "Калотина".
Трасето на участък 1 от Западната дъга на СОП е между пътния възел на АМ "Люлин" и СОП и завършва след моста на р. Какач. Габаритът на пътя е 46 м. Включва директно трасе, разделителна ивица, разделителни ивици между довеждащите платна и директното трасе, тротоари и т. н.
Изпълнител е Обединение "Трейс СОП” ДЗЗД. Стойността на договора е 47 820 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД "Сдружение Пътконсулт 2000-Три ес”. Техният договор е за 1 171 800 лв. с ДДС. Авторският надзор е на ЕТ "ЛЮДМИЛ КОЛАРОВ - КАНЕЛ”. Договорът е за 96 000 лв. с ДДС.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала "Люлин” и е част от коридор IV на Трансевропейската транспортна мрежа, свързваща Видин с Кулата.
Как ще изглежда участъка може да видите в галерията със снимки в 3D.
Водещи
-
Христиан обвини жена си: ЛЪЖЕШ, не бяхме разделени до миналия четвъртък!
Светлана има новъо гадже, взела 25 бона от "Хелс китчън", за да плюе мъжа си по телевизията
26.02 | 16:45
-
Стана ясно кой е мъжът, обесил се в болница „Александровска“
Преди фаталния опит Цветелин Григоров четири пъти се е опитвал да сложи край на живота си
26.02 | 16:30
-
Василев: Търси се нов партньор за тройната коалиция
ДБ чака на стендбай, смята лидерът на МЕЧ
26.02 | 16:15
-
Асен Василев: Целият План за възстановяване е под риск
„Има огромно забавяне по част от проектите”, уточни той
26.02 | 16:00
Най-четени
-
Борисов: Лидерът на партията не е премиер
"Не съм си говорил с Ахмед Доган от много време, с Чакъров си говорихме преди 2 седмици, не...
26.02 | 11:15
-
Нов протест на "Възраждане" срещу въвеждането на еврото у нас
Протестът започна в 8 часа пред парламента при засилени мерки за сигурност.
26.02 | 09:30