Кризата ни принуди да избираме най-евтините колбаси 16.11 | 11:24

Потребителите не могат да понесат 15% ръст в цените, смята производител

От Теодора Пенева

От началото на кризата през 2009 г. българинът е започнал да си купува възможно най-евтините местни продукти. Ако дотогава предпочитанията на потребителите са били насочени към деликатеси и основно – сурово-сушени продукти, то с навлизането на кризата тенденцията рязко се е обърнала.

Това каза в интервю за Econ.bg председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България и собственик на фирма "Тандем" Кирил Вътев.

Най-големият проблем на пазара в момента е свитото потребление, което е свързано с икономическата криза. То се е съчетало и с много рязко покачване на цената на суровините за месопреработване през август, както и през септември частично. Това поставят всички производители в една преса, която е голямо изпитание за производителите, заяви Вътев.

Според него крайните цени на местните продукти няма да се повишат с 15%, тъй като българският потребител не може да понесе такъв ръст.

Около 90% от говеждото месо и 80% от свинското е внос, каза още Вътев.

Цялото интервю с председателят на Асоциацията на месопреработвателите четете в Econ.bg.

Водещи