Обслужването в луксозните софийски хотели – има какво да се желае 20.05 | 10:03
Има място за още хотели в столицата, но само в центъра

Повечето от луксозните хотели в София не отговарят на приетия в Европа стандарт за класификация. Това смята Фредерик льо Фишу, мениджър хотелски бизнес на Cushman&Wakefield, по време на дискусия, организирана от Forton International.
"Заедно с колегите от Forton направихме "клиентско посещение” без предупреждение в най-популярните и луксозни хотели в София и с изненада установих, че обслужването едва в 2 от 6-те отговаряше на моите очаквания. В същото време цените са ниски спрямо подобни хотели в Централна и Източна Европа", посочи льо Лишу.
Според него, "битката за петте звезди" в България трябва да приключи, а усилията да се съсредоточат в подобряване на обслужването. "То е най-важният актив на всеки хотел, чрез който се привличат и създават лоялни клиенти”, допълни льо Фишу.
Според Фишу сегментът на градските хотели в София все още се намира в етап на растеж и има място за нови проекти, но единствено в центъра на столицата. Консултантът не съветва инвеститорите да залагат на строителство на хотел, ако не разполагат с парцел на много добра локация.
Експертът освен това е на мнение, че градските хотели могат да привлекат международни оператори, което ще допринесе и за повишаване нивото на обслужване.
"Навлизането на повече и по-известни оператори ще повиши качеството на бизнеса, тъй като освен резервации по програмите за лоялни клиенти, големите брандове носят със себе си и съответните критерии за обслужване и поддръжка на хотела. Към момента най-актуални остават схемите на директна покупка, франчайз договори или изпращане на мениджърски екип. Която и от последните две опции да изберат, собствениците на хотели трябва да знаят, че критериите са високи, но ефектът при големи обекти с над 100 стаи си заслужава, тъй като повишава пазарната стойност на обекта”, коментира Фредерик льо Фишу.
Успешно привличане на международен оператор експертът предрича за хотелите с над 100 стаи. В София обаче повечето 5-звездни хотели са с много по-малко – 50 и повече, докато в Букурещ например броят на стаите в хотел е 2 пъти по-голям.
За по-малките и семейните хотели льо Фишу препоръчва други алтернативи, една от които е продажбата.
Водещи
-
Локомотив удари пътнически влак на гарата в Карнобат (ВИДЕО)
Осем души са пострадали леко
20.02 | 14:30
-
5 мощни символа за привличане на пари според Фъншуй
Според древното китайско учение те могат да активират потока на богатство
20.02 | 14:20
-
Кирил Петков: Бойко Борисов не може да разпознае собствения си министър на финансите
Той дебело подчерта, че за ПП-ДБ Еврозоната е свръхцел
20.02 | 14:10
Най-четени
-
Министрите зоват: Спрете със спекулациите. Български войници в Украйна няма да се изпращат
Народното събрание започна работа.
20.02 | 10:45
-
Владислав Горанов: Бюджет 2025 е възможният бюджет
Този бюджет е на управляващото мнозинство. Не бягаме от отговорност, коментира той.
20.02 | 09:30
-
Обвинителният акт срещу Лена Бориславова е внесен в Софийския районен съд
Тя отива на съд за това, че с две действия съзнателно се е възползвала от неистински...
20.02 | 11:30
-
Проучване: Европейците вече не живеят по-дълго 2
Според ново проучване, публикувано в списание The Lancet, средната продължителност на живота в...
20.02 | 08:53