До 1,70 лв./км пределна цена за такси в София 15.02 | 14:48

След няколко дни чудене шофьори и общинари в общи линии се разбраха

От Нели Минчева

Между 1,60 и 1,70 лв. на километър да е пределната цена за таксиметров превоз в София са предложили таксиметровите превозвачи на среща в Столичната община днес.

След като през миналата седмица бяха приети законовите промени, позволяващи на общинските съвети да слагат таван на таксиметровите услуги, първоначалните предложения на компаниите бяха в границите на 1,15 – 2,70 лв.

Всъщност получените разчети от таксиметраджиите бяха изключително разнообразни, като дори имаше направена сметка от една от компаниите, че пределната максимална цена трябва да варира в зависимост от цената на "най-евтиното гориво". Колкото струва то – толкова, но умножено по две, да е пределната цена за километър пробег.

След получилите се дискусии – не само сред пътниците, но и сред компаниите – последните в крайна сметка стесниха границите, в които си представят да се намира максималната цена на километър.

1,60 – 1,70 лв. ще е окончателното предложение на таксиметровите компании, съобщи заместник-кметът Любомир Христов, цитиран от БТА.

Остава да видим дали така наречената "пределна" цена няма да бъде приета като "средна" и на практика таксиметровите услуги рязко да поскъпнат.

На разговорите с бранша днес е било предложено да се въведе и трета тарифа, освен дневната и нощната - за превоз извън населеното място, каза още Христов. Още не е ясно дали новото разграничение в тарифите ще бъде прието.

В отговор на въпрос Христов посочи, че няма опасност от това ако Общинския съвет определи предложените цени, превозвачите, които возят на по-високи от тях, да прехвърлят разликите в цената за престой и в първоначалната такса, тъй като те са процентно фиксирани към цената за превоз.

Стана ясно още, че общината не обмисля лимитиране на броя на таксиметровите автомобили.

В последните три години той е 5600 коли и няма съществени промени. Превозвачите пък са посочили, че от средата на миналата година се увеличава процентът на празния пробег (без клиенти) от дневния пробег на таксиметровия автомобил.

Водещи