Жалбите в Европейския потребителски център се увеличават 14.06 | 13:15

Спрямо средноевропейското равнище българите се оплакват повече от покупки от Интернет

От Андриян Георгиев

Жалбите в Европейския потребителски център - България, се увеличават с около 50% през 2010 г. спрямо предходната година, съобщи Игнат Арсенов, директор на центъра, цитиран от БТА.

Европейският потребителски център - България, е част от мрежа от подобни организации в защита на потребителите на територията на ЕС, Исландия и Норвегия.

Услугите на центровете са безплатни, а дейността им се съфинансира от ЕК и от националните органи за защита на потребителите.

Общо в ЕС броят на разгледаните случаи по оплаквания на граждани за миналата година са били 71 хил., а в  България - над 800.

В българския център миналата година са доминирали оплаквания, свързани с транспортните услуги.

Спрямо средноевропейското равнище българите се оплакват повече от покупки от Интернет. На второ място са жалбите от некачествени почивки, следвани от недоволства от ресторанти и хотели.

42,6% от жалбите са останали без разрешаване най-често заради нежеланието на търговците да съдействат на  експертите на центровете. Успешно разрешените случаи са 41,6%.

Препоръчителният срок, в който се разрешава казусът на потребителя от центъра, е 70 дни от подаването на жалбата. 

Водещи

Най-четени