КЗП: През последните 3 години потребителското доверие се повишава, но бавно 10.05 | 11:32
Семейните финанси, спестяванията и нивото на безработица са основните фактори, които му влияят

Има една по-скоро позитивна настройка у потребителите относно това каква е средата, в която те биха могли да пазаруват и да спестяват. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, потърсен от Радио "Фокус" за коментар на изнесените от Националния статистически институт данни за ръст на потребителското доверие у нас. Той допълни, че от 2015 г. насам постъпателно и плавно индексът на потребителското доверие отбелязва повишение. Маргаритов обясни, че този индекс, елемент от цялостната икономическа ситуация в страната, е свързан с няколко компонента, като например финансовото състояние и спестяванията на домакинствата, факторът безработица и т.н.
Маргаритов отбеляза, че икономическото развитие като цяло също бележи ръстове и това е отразено и в други, извършвани от НСИ проучвания. "По-важното от наша гледна точка е, че потребителите, с които ние ежедневно имаме контакт и чиито проблеми по повод пазаруване се опитваме да разрешим в нашата Комисия, изпитват сравнително константно спокойствие относно това, че биха могли да планират в някаква степен покупки, включително на по-скъпи неща, спестявания – да имат очаквания как би могло да се развива тяхното потребителско поведение в следващите дванадесет месеца, например", каза той.
Председателят на КЗП посочи, че в последните три години потребителското доверие трайно се повишава, макар и не много рязко. Когато има някакви тенденции, те не се развиват революционно, а по-скоро следват някаква постъпаталност. По думите му, от една страна това е свързано с ръста на икономиката, като резултат от заложеното в бюджета и макрорамката. А от друга – с дейността на институциите, към които потребителите се обръщат, когато имат някакви проблеми при тяхното ежедневно пазарно поведение. "Те трябва координирано и стройно да си вършат работата и да могат да създават допъллнителна увереност у потребителите, че – освен благоприятната среда за пазаруване, когато има нелоялна търговска практика или друго нарушение от страна на търговците, ще има кой да реагира адекватно, за да може да бъде преодолян съответният проблем", изтъкна той.
Според Маргаритов допълнителните усилия на институциите, включително на общоевропейско ниво, за подобряване на потребителската защита също имат отношение към покачването на потребителския индекс. Той даде за пример отпадането на таксите за роуминг, предстоящите промени, които ще дадат възможност за обезщетение в т.нар. "ситуации на масови вреди" и пр.
"Важно е да има положителна плавна тенденция. Надявам се това да бъде пренесено и върху потребителското поведение и планирането на разходите ни, за да може всичко да е наред", завърши председателят на КЗП.
Водещи
-
Жеги до 42°C връхлитат страната в края на юни
Задава се продължителен жежък период със засуха
15.06 | 18:00
-
България поема председателството на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа
Президентът Румен Радев ще участва в Срещата на върха на ПСЮЕ
15.06 | 17:40
-
Голям военен парад във Вашингтон съвпадна с рождения ден на Тръмп
Амерканският президент вчера стана на 79 г.
15.06 | 17:20
-
Драгомир Стойнев: Ако има нов тип бежанска вълна, държавата трябва да е подготвена
Нужни много ясни анализи как този конфликт ще се отрази върху икономиката на България, върху...
15.06 | 17:00
Най-четени
-
Борисов с остри критики към президента Радев
Лидерът на ГЕРБ остро нападна и ПП, че обикаляли по европейски държави да молят България да не...
15.06 | 11:20
-
Тръгнаха сезонните влакове от София до Бургас и Варна
Ето колко струват билетите и какво е разписанието им
15.06 | 10:00
-
Станков: Всички големи фондове с готовност за изгодно финансиране на българската енергетика
Министърът на енергетика подчерта, че по отношение на енергетиката трябва да се гледа 20...
15.06 | 16:00