Не получаваме достатъчно точна и вярна информация като потребители 11.02 | 19:05

Веселин Златев обяснява какви са нелоялните практики на търговците у нас

От Гергана Златкова

Най-сериозният проблем, който стои пред потребителите у нас, е липсата на точна и вярна информация за предлаганите стоки и услуги.

Това е мнението на Веселин Златев, председател на Комисията за защита на потребителите в интервю за агенция "Фокус".

Според Златев все още продължава да има нелоялни практики на търговците у нас, които се осъществяват чрез предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури на интернет страници или етикети.

"Понякога се случва съществена информация да се премълчава или прикрива. Констатирали сме и агресивни търговски практики, при които търговецът чрез принуда налага всякакъв вид прекомерни и несъответстващи на целта извъндоговорни пречки, когато потребителят желае да упражни правата си по него.

Също така сме установявали и заблуждаващи търговски практики, при които търговецът обещава награди, като впоследствие не предоставя нито тях, нито тяхната равностойност", коментира Златев.

Според него обаче, доверието в институцията нараства все повече, а заедно с това и потребителската култура на българите. За това говори големият брой жалби, постъпили през миналата година в КЗП – 40 хиляди.

Интернет продажбите остават проблем у нас. Според Златев това също се дължи на недостатъчна информация и осведоменост:

"Информирайки се правилно и своевременно, потребителят би могъл да избегне до голяма степен последствията от евентуални действия или бездействия от страна на търговеца.

Много е важно, когато потребителите пазаруват он лайн, да обръщат внимание на това дали търговецът е предоставил своевременно информация за името и адреса си, както и за правото му да се откаже от договора и условията, при които може да върне стоката или услугата – едни от най-честите нарушения, които констатираме при продажбата на стоки по интернет.

Друг важен момент е навременната информация за стойността на пощенските услуги или транспортните разходи, които не са включени в цената на стоките или услугите, както и начина на плащане, доставка и изпълнение на договора.", коментира още той. 

Водещи

Най-четени