Не получаваме достатъчно точна и вярна информация като потребители 11.02 | 19:05
Веселин Златев обяснява какви са нелоялните практики на търговците у нас

Най-сериозният проблем, който стои пред потребителите у нас, е липсата на точна и вярна информация за предлаганите стоки и услуги.
Това е мнението на Веселин Златев, председател на Комисията за защита на потребителите в интервю за агенция "Фокус".
Според Златев все още продължава да има нелоялни практики на търговците у нас, които се осъществяват чрез предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури на интернет страници или етикети.
"Понякога се случва съществена информация да се премълчава или прикрива. Констатирали сме и агресивни търговски практики, при които търговецът чрез принуда налага всякакъв вид прекомерни и несъответстващи на целта извъндоговорни пречки, когато потребителят желае да упражни правата си по него.
Също така сме установявали и заблуждаващи търговски практики, при които търговецът обещава награди, като впоследствие не предоставя нито тях, нито тяхната равностойност", коментира Златев.
Според него обаче, доверието в институцията нараства все повече, а заедно с това и потребителската култура на българите. За това говори големият брой жалби, постъпили през миналата година в КЗП – 40 хиляди.
Интернет продажбите остават проблем у нас. Според Златев това също се дължи на недостатъчна информация и осведоменост:
"Информирайки се правилно и своевременно, потребителят би могъл да избегне до голяма степен последствията от евентуални действия или бездействия от страна на търговеца.
Много е важно, когато потребителите пазаруват он лайн, да обръщат внимание на това дали търговецът е предоставил своевременно информация за името и адреса си, както и за правото му да се откаже от договора и условията, при които може да върне стоката или услугата – едни от най-честите нарушения, които констатираме при продажбата на стоки по интернет.
Друг важен момент е навременната информация за стойността на пощенските услуги или транспортните разходи, които не са включени в цената на стоките или услугите, както и начина на плащане, доставка и изпълнение на договора.", коментира още той.
Водещи
-
Кузман Илиев: Проектобюджетът е узаконена форма за купуване на гласове
"Трупането на дефицити ще доведе до проблеми с валутния борд", смята икономистът
26.02 | 21:00
-
КС възложи на ЦИК отново да преброи на национално ниво бюлетините от последния вот
Това става ясно от решение на съда
26.02 | 20:45
-
Кеворкян: На задната седалка
Тръмп си иска Украйна или поне останалото от нея като компенсация за безумните американски...
26.02 | 20:45
-
Дурев: Причината да не получим парите по ПВУ не са трите неприети закона
Депутатът посочи, че през последните две години много въпроси не са били решени
26.02 | 20:30
Най-четени
-
Асен Василев: Целият План за възстановяване е под риск
„Има огромно забавяне по част от проектите”, уточни той
26.02 | 16:00
-
Борисов: Лидерът на партията не е премиер
"Не съм си говорил с Ахмед Доган от много време, с Чакъров си говорихме преди 2 седмици, не...
26.02 | 11:15