Обмислят пет варианта за трасе на третия метродиаметър 01.09 | 18:04

От квартал "Левски" до Перник е най-възможният вариант за маршрут на метрото

От Ивелина Георгиева

През следващия месец предстои да се проведат редица обсъждания и дискусии относно най-подходящия участък от третия метродиаметър на софийското метро, съобщиха от Столична община. До момента са изработени пет варианта като те са съобразени изцяло с пътническите потоци, плътността на населението, техническите и експлоатационни параметри на трасетата.

Експерти и консултанти са разгледали общо 5 варианта за трасе на третия метродиаметър.

Първият вариант обхваща маршрута бул. "Ботевградско шосе"-паметника "Левски"-СУ "Св. Климент Охридски"-НДК-Руски паметник-бул. "Цар Борис III". Този вариант има дължина 14,2 км, 18 метростанции, 5,3 км тунелен участък и 8,9 км открит участък. Населението в зоната на трасето е 270 хиляди души, а прогнозираният пътникопоток е 121 хиляди пътници дневно, сочат от общината.

Вторият вариант е: бул. "Владимир Вазов"-паметника "Левски"-СУ "Св. Климент Охридски"-НДК-бул. "България"-ж.к. "Красно село"-бул. "Цар Борис III"-бул. "Монтевидео" в кв. "Овча купел"-ж.п.линия София-Перник. Трасето има дължина 16,5 км, 17 метростанции, 9,5 км подземно трасе, 7 км открито трасе. Населението в зоната е 260 хиляди души, прогнозният пътникопоток възлиза на 125 хиляди пътници дневно.

Третият вариант включва: бул. "Владимир Вазов"-паметника "Левски"-СУ "Св. Климент Охридски"-НДК-5-те кьошета и ул. "Прага"-ул. "Георги Софийски"-бул. "Цар Борис III"-кв. "Овча купел"-ж.п.линията София-Перник. Дължината на участъка е 16,5 км с 17 метростанции в това число 9,7 км подземни и 6,8 км открити участъци. В зоната има 256 хиляди жители, а пътникопотока по него е 137 хиляди пътника дневно.

Във вариант четири се съдържат две възможности на маршрут:

Вариант 4а е възможният първи маршрут и обхваща районите: бул. "Владимир Вазов"-бул. "Евлоги Георгиев"-Орлов мост-НДК-5-те кьошета-ул. "Георги Софийски"-Медицинска академия-кръстовището на бул. "И.Гешов" и бул. "България"-ж.к. "Красно село"-ул. "Житница"-ж.к. "Овча купел"-ж.п.линия София-Перник. Дължината на трасето е 15,4 км с 18 метростанции, 7,1 км подземни участъци и 8,3 открити. В зоната на трасето живеят 270 хиляди жители, а пътникопотокът ще възлиза на 137 хиляди души.

Вариант 4б е възможният втори маршрут и с него вариантите стават 5. Той обхваща районите: бул. "Владимир Вазов"-бул. "Евлоги Георгиев"-Орлов мост-НДК-5-те кьошета-ул. "Георги Софийски"-бул. "И.Гешов"-кръстовището на бул. "И.Гешов" и бул. "България"-ж.к. "Красно село"-ул. "Житница"-ж.к. "Овча купел"-ж.п.линия София-Перник. Дължината му е 15,6 км с 19 метростанции, 7,3 км тунелна част и 8,3 км открита. Населението в зоната е 270 хиляди жители, а евентуалните пътници в метрото биха били 140 хиляди души дневно.

Съгласно комплексната оценка на вариантите, направена от фирма-консултант, избрана с международен конкурс с най-добри технически и експлоатационни показатели и едно от най-големите натоварвания, както и най-малко притеснения за града след изграждането на трасето е вариант 4а, следван от вариант 4б и вариант 3.

Подготовката на тези материали трябва да приключи до края на 2012 г. с оглед предлагането на проекта за включване в Оперативните програми за периода 2014-2020 г.

Финансирането на подготовката на проекта за третия метродиаметър се извършва от приоритетна ос "Техническа помощ" на ОП "Транспорт".

Водещи

Най-четени