Първото нещо, което докосваме сутрин, е... телефона си 26.09 | 13:36
15% от българите имат смартфон. Прекарваме 16 часа седмично онлайн

15% от българите, или около 1,1 млн. души, имат смартфон. Това заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама, който се провежда с медийното партньорство на iNews.
Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени.
Най-много у нас се използват "умните телефони” на Nokia, но най-голям трафик правят собствениците на iPhone.
80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат обаче и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова.
47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).
"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, каза от своя страна Жанет Найденова, председател на асоциацията на издатели на съдържание в интернет и рекламни агенции "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB)*. 9% от българите влизат в интернет през мобилно устройство, цитира тя данни от проучване, направено от фирмата.
Средно 16,1 часа прекарват българите в интернет седмично. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им помага да изберат по-добри продукти и услуги.
Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.
87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.
Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за финансови услуги (11%).
* IAB България e асоциация, която обединява най-големите уеб компании, медийни и дигитални агенции. Целта на асоциацията, която съществува от август 2009 г., е да популяризира дигиталния маркетинг, да споделя най-добрите практики за интерактивна реклама, да извършва проучвания и анализи на сектора.
Водещи
-
Дмитрий Песков обяви кога ще се състои чакана среща
Владимир Путин готов да се срещне с Владимир Зеленски
04.08 | 15:45
-
„Главна инспекция по труда“ продължава да отчита сериозен брой работещи без трудов договор в сектор „Хотелиерство и ресторантьорство“
От началото на годината са установени 416 работещи без трудов договор в сектора при общо...
04.08 | 15:15
-
Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава
В началото на септември (от 1 до 8) профилактика ще бъде извършена в ТЕЦ "София Изток".
04.08 | 13:59
-
Случаят с децата на спортния лагер във Варна: Лабораторни проби показаха замърсяване със стафилококи
В пробите, взети от ръцете на служител и от кухненската посуда, е установено наличие на...
04.08 | 13:45
Най-четени
-
От 1 септември: Забраняват гел лаковете
TPO се използва в някои UV гелове и хибридни лакове за нокти, като помага на продукта да се...
04.08 | 11:45
-
Аптеките в страната срещат сериозни предизвикателства с въвеждането на двойното етикетиране на цените на лекарствата в левове и евро
Първоначално софтуерът е давал и неточни изчисления на цените на лекарствата от левове в евро,...
04.08 | 09:59
-
Бизнесът има отсрочка до края на октомври да пренастрои касовите си апарати и софтуерите на фирмите
Тя отбеляза, че засега няма увеличение в цената на услугата по поддръжката на касовите...
04.08 | 10:59
-
Софи Маринова ще изкара 340 000 лева само за август, ако не и повече
В попфолк средите се знае, че хонорарът й е 10 000 лева, но може и да го е увеличила в...
04.08 | 12:30