Първото нещо, което докосваме сутрин, е... телефона си 26.09 | 13:36
15% от българите имат смартфон. Прекарваме 16 часа седмично онлайн

15% от българите, или около 1,1 млн. души, имат смартфон. Това заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама, който се провежда с медийното партньорство на iNews.
Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени.
Най-много у нас се използват "умните телефони” на Nokia, но най-голям трафик правят собствениците на iPhone.
80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат обаче и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова.
47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).
"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, каза от своя страна Жанет Найденова, председател на асоциацията на издатели на съдържание в интернет и рекламни агенции "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB)*. 9% от българите влизат в интернет през мобилно устройство, цитира тя данни от проучване, направено от фирмата.
Средно 16,1 часа прекарват българите в интернет седмично. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им помага да изберат по-добри продукти и услуги.
Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.
87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.
Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за финансови услуги (11%).
* IAB България e асоциация, която обединява най-големите уеб компании, медийни и дигитални агенции. Целта на асоциацията, която съществува от август 2009 г., е да популяризира дигиталния маркетинг, да споделя най-добрите практики за интерактивна реклама, да извършва проучвания и анализи на сектора.
Водещи
-
Нов политически сезон - нови заявки
По думите му България през 2025 г. е в будна кома и се е превърнала в държава на абсурда - уж...
03.09 | 17:58
-
Черният леопард е забелязан край Дупница
На мястото е извършен обход от полицейски екип, но не са открити следи, които да потвърдят...
03.09 | 17:40
-
Путин заяви днес, че е готов да се срещне с президента на Украйна Володимир Зеленски
"Ако Зеленски е заинтересован от среща, нека дойде в Москва и срещата ще се състои. Ако...
03.09 | 17:20
-
По-тежки обвинения за Никола Бургазлиев след смъртта на Христина, премазана от АТВ
Очаква се наблюдаващият прокурор, който ще поеме делото, да прецени за евентуална...
03.09 | 16:59
Най-четени
-
Кирил Петков е с нова визия – пуснал си е брада
Това стана ясно днес при старта на новия политически сезон, който започна след 33 ваканция на...
03.09 | 13:30
-
Цончо Ганев: Народът обеднява с всеки един ден преди еврозоната
"Политиките, които води правителството, са пагубни, задлъжняваме с колосални темпове - 16...
03.09 | 11:15
-
Над 1500 пощенски станции са готови технически за въвеждането на еврото
Електронен пенсионен картон улеснява пенсионерите
03.09 | 09:21
-
Василев: Какво дири вицепремиерът на евроатлантическия кабинет в Китай
"Държавата е завладяна от Борисов и Пеевски, премиерът е фигурант", допълни той.
03.09 | 12:15