Първото нещо, което докосваме сутрин, е... телефона си 26.09 | 13:36
15% от българите имат смартфон. Прекарваме 16 часа седмично онлайн
15% от българите, или около 1,1 млн. души, имат смартфон. Това заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама, който се провежда с медийното партньорство на iNews.
Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени.
Най-много у нас се използват "умните телефони” на Nokia, но най-голям трафик правят собствениците на iPhone.
80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат обаче и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова.
47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).
"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, каза от своя страна Жанет Найденова, председател на асоциацията на издатели на съдържание в интернет и рекламни агенции "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB)*. 9% от българите влизат в интернет през мобилно устройство, цитира тя данни от проучване, направено от фирмата.
Средно 16,1 часа прекарват българите в интернет седмично. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им помага да изберат по-добри продукти и услуги.
Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.
87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.
Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за финансови услуги (11%).

* IAB България e асоциация, която обединява най-големите уеб компании, медийни и дигитални агенции. Целта на асоциацията, която съществува от август 2009 г., е да популяризира дигиталния маркетинг, да споделя най-добрите практики за интерактивна реклама, да извършва проучвания и анализи на сектора.
Водещи
-
Божанов: Сигурен съм, че на никой в ГЕРБ не му хареса бюджета
В рядък момент на политическо самосъхранение, Борисов видя, че това е грешен път и изтегли...
28.11 | 10:32
-
5 храни, които съдържат много повече желязо от спанака 2
Желязото е основен минерал, който изпълнява много функции, като тихо подхранва почти всяка...
28.11 | 10:15
-
Софийският съд блокира повишението на таксите за паркиране
Информацията е публикувана на официалния сайт на съда
28.11 | 09:59
Най-четени
-
Облачен и дъждовен край на работната седмица
По-значителни ще са валежите в района на Благоевград, Сандански, Кюстендил, Перник и Драгоман
28.11 | 08:00
-
Николай Василев: В момента сме в бюджетно блато "3, 5, 8"
Държавните разходи да не надвишават 40% от Брутния вътрешен продукт (БВП);
28.11 | 09:30
-
Дарители събраха гаранцията за Благомир Коцев за по-малко от 5 часа
Рекордна мобилизация
28.11 | 09:15