Първото нещо, което докосваме сутрин, е... телефона си 26.09 | 13:36
15% от българите имат смартфон. Прекарваме 16 часа седмично онлайн
15% от българите, или около 1,1 млн. души, имат смартфон. Това заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама, който се провежда с медийното партньорство на iNews.
Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени.
Най-много у нас се използват "умните телефони” на Nokia, но най-голям трафик правят собствениците на iPhone.
80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат обаче и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова.
47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).
"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, каза от своя страна Жанет Найденова, председател на асоциацията на издатели на съдържание в интернет и рекламни агенции "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB)*. 9% от българите влизат в интернет през мобилно устройство, цитира тя данни от проучване, направено от фирмата.
Средно 16,1 часа прекарват българите в интернет седмично. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им помага да изберат по-добри продукти и услуги.
Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.
87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.
Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за финансови услуги (11%).
* IAB България e асоциация, която обединява най-големите уеб компании, медийни и дигитални агенции. Целта на асоциацията, която съществува от август 2009 г., е да популяризира дигиталния маркетинг, да споделя най-добрите практики за интерактивна реклама, да извършва проучвания и анализи на сектора.
Водещи
-
Вицепрезидентът на КНСБ: На властта отдавна не вярваме
Отпуснатата помощ е реанимационна, за да не спрат мините и ТЕЦ „Марица изток 2“, заяви Огнян...
25.04 | 21:00
-
Четирима пострадали след зверска катастрофа на Подбалканския път София-Бургас
Сред тях има и дете
25.04 | 20:30
-
Добрев: Взеха главата на Росен Желязков, за да потулят връзката между Асен Василев и контрабандистите
Всъщност, колко пудела са необходими за да пренесат пачките на финансовия министър? Той не ги...
25.04 | 20:45
-
Eнергетиката ни трябва да има ясна стратегия, съхраняваща автономността на енергийната система
Това заяви президентът Румен Радев по време на среща на "Дондуков“ 2 с представители на...
25.04 | 20:01
Най-четени
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17
-
Протестът на енергетиката блокира центъра на София и затвори пространството около пл. "Независимост"
Част от тях бяха допуснати в сградата на Народното събрание
25.04 | 12:45
-
Кумичане пази момите от страшния змей
Върбовите клони символизират палмовите, с които е посрещнат Христос в Йерусалим, това е и...
25.04 | 17:00
-
Байдън подписа за забраната на TikTok в САЩ
"Тази забрана ще унищожи седем милиона бизнеса и ще накара 170 милиона американци да млъкнат,...
25.04 | 15:10