Рекламираме българско вино в Русия и Китай с пари от ЕС 02.12 | 18:47

Проектът е българо-румънска програма

От Деляна Петкова

България и Румъния ще могат да промотират свои вина на пазарите в Русия и Китай с пари от Европейския съюз. Организацията, която предложи проектът от българска страна, е РЛВК "Тракия".

Освен този проект, Европейската комисия (ЕК) е одобрила още два - за промоция на кисело мляко, бяло саламурено сирене и кашкавал, предложена от Асоциацията на млекопреработвателите в България. Средствата отиват за популяризирането на продуктите в Австралия и Обединените арабски емирства (ОАЕ).

Друтага програма е предложена от Националната асоциация на млекопреработвателите и е насочена към пазарите на Русия и Бразилия, допълват от Държавен фонд (ДФ) "Земеделие".

Общото финансиране на програмите е почти 9,5 млн. евро. В рамките на тази кампания България се нарежда на второ място по брой одобрени програми и обем на финансиране. ЕК е отхвърлила 30% от всички програми, подадени от държавите-членки на ЕС.

Половината от бюджета на проектите се осигурява от ЕС, 30% са съфинансиране от ДФ "Земеделие”, а бенефициентът трябва да набави 20% от средствата.

Трите организации ще сключат договори с ДФ "Земеделие” за изпълнение на програмите.

Водещи

Най-четени